معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضرورت تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه مسایل مربوط به زنان را مورد اشاره قرار داد و بر آمادگی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای توسعه همکای‌های مشترک با سازمان‌های متصدی امور زنان در آفریقای جنوبی تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار فاطمه حجیج رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی، ضرورت تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه مسایل مربوط به زنان را مورد اشاره قرار داد و بر آمادگی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای توسعه همکای‌های مشترک با سازمان‌های متصدی امور زنان در آفریقای جنوبی تأکید کرد.
 
وی در این دیدار ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و حضور فعال بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش، تحصیلات و آگاهی بخشی گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب و استفاده از توانمندی زنان در اداره جامعه با چالش‌های گوناگونی مواجه هستیم که امیدوارم با تبادل تجربیات میان سازمان‌ها و افرادی که در پی ارتقای وضعیت زنان در دو کشور هستند، شاهد بهبود این وضعیت باشیم.

مولاوردی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری در امور زنان میان ایران و آفریقای جنوبی و تأکید بر لزوم تعامل و گسترش روابط میان بانوان دو کشور اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای گسترش مناسبات بین‌المللی با دیگر کشورها گام برخواهد داشت و امیدوارم این دیدارها زمینه توسعه همکاری‌ها را فراهم کند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تبادل تجربیات راه طولانی رسیدن به اهداف مشترک را کوتاه می‌کند، گفت: از این منظر آمادگی کامل از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل هیأت مشترک و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و تلاش در جهت اجرای قراردادهای گذشته وجود دارد.

مولاوردی با بیان اینکه در دولت جدید برنامه مفصلی برای حضور پررنگ زنان در مناصب عالی تصمیم‌گیری کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دکتر روحانی بر اینکه سیاست شایسته‌سالاری پیش رو گرفته شود و حضور متعادل و متوازن مردان و زنان را در ایفای نقش‌های مختلف در جامعه و خانواده داشته باشیم، تأکید دارد.

فاطمه حجیج رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان و تشریح اقدامات و برنامه‌های اجرا شده در آفریقای جنوبی برای ارتقای وضعیت زنان این کشور، گفت‌وگو و تعامل میان زنان کشورهای مختلف را بسیار با اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا نگاه سنتی به زنان در جوامع گوناگون اصلاح شود.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و سیاسی و اشاره به اینکه اگر به زنان در جامعه فرصت داده شود، توانایی‌های بسیاری برای انجام امور خواهند داشت، بر ضرورت تعامل مردم دو کشور به منظور شناخت متقابل فرهنگ‌ها و مقابله با تبلیغات غرض‌ورزانه دشمنان علیه ایران در رسانه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار