با موافقت نمایندگان صورت گرفت

حکم جدید بهارستان به سازمان بازرسی برای پیشگیری از وقوع جرم

نمایندگان موافقت کردند که سازمان بازرسی گزارش‌های نظارتی هشداردهنده به مقامات مسئول جهت پیشگیری از وقوع جرم، تخلف و سوء جریانات احتمالی را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با تصویب ماده 9 این طرح موافقت کردند.

براین اساس سازمان بازرسی می‌تواند در موارد زیر اقدام کند:

الف.بهره‌گیری از توان تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد و اشخاص واجدالشرایط در بخش‌های علمی، تخصصی، صنفی و مردمی به منظور انجام وظایف محوله.

ب.ایجاد هماهنگی‌های لازم مستمر و منظم با مسئولان دستگاه‌های نظارتی کشور با حفظ استقلال و اختیارات قانونی و ذاتی هر دستگاه به منظور ارتقای کیفی و کمی به افزایش اثربخشی اقدامات نظارتی و پرهیز از کارهای موازی و غیر ضرور و تقویت مدیریت کشور و ارائه گزارش نتایج حاصله به روسای قوای سه‌گانه.

ج.معرفی نماینده به مجامع، شوراها و کمیسیون‌‌های مالی، معاملاتی و اعتباری دستگاه‌های مشمول بازرسی، به عنوان ناظر بدون حق رای برای انجام وظیفه نظارتی

تبصره، مسئولان ذیربط موظفند زمان تشکیل جلسات مجامع و شوراهای مورد نظر را به اطلاع سازمان برسانند.

د.ارائه گزارش‌های نظارتی هشداردهنده به مقامات مذکور جهت پیشگیری از وقوع جرم، تخلف و سوء جریانات احتمالی.

ه. اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی عمومی از طریق رسانه‌های عمومی به منظور ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با رعایت قانون اصلاح تبصره یک ماده 188 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378 و اصلاحات بعدی آن.

نمایندگان با 122 رای موافق، 19 مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر با تصویب این ماده موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد ، قانون ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار