شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد عزام الاحمد از رهبران بلندپایه جنبش فتح در نشست بررسی راه های تحقق آشتی ملی فلسطین که با حضور رهبران جنبش حماس در غزه برگزار شد گفت من خوشحالم از بابت این که ساعت صفر برای پایان اختلافات فلسطینی فرا رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره؛  الاحمد که رییس هیئت جنبش اعزامی فتح به غزه نیز است افزود ما به گفتگوهای جدید نیازی نداریم توافق های حاصله در قاهره برای تحقق آشتی ملی فلسطین کافیست.
وی اظهار داشت ما این جا جمع شده ایم تا به اختلافات پایان دهیم و لبخند و تبسم را به چهره های کودکان مان بازگردانیم.
این مقام مسئول در جنبش فتح تاکید کرد ما هم خونیم و در تصمیم گیری ها شریکیم. ما به مردم فلسطین مژده می دهیم که صفحه اختلاف و شکاف بسته شده است و ما به تلاش های پیگیر برای تحقق آشتی ادامه می دهیم.


همچنین رئیس فراکسیون فتح در مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: اختلافات میان گروه های فلسطینی به اعتبار مسئله فلسطین ضربه زده است.

عزام الاحمد در سخنان خود در نوار غزه تاکید کرد: لحظه پایان دادن به اختلافات زشت میان گروه های فلسطینی فرا رسیده است. درست است که به اجبار دودستگی بر فلسطینیان تحمیل شده است ولی وحدت ملی فلسطین در دل و ذهن ما قرار دارد و همیشه وحدت در میان فلسطین مقدس بوده است و هیچ قدرتی در جهان نمی تواند به وحدت ملت مبارز فلسطین پایان دهد.

پس از گفتگوهای گسترده در گذشته به دو توافق مصر و دوحه دست یافتیم. برادران مصری درباره بند بند توافق قاهره تلاش گسترده ای داشتند و بندهای این توافق روشن است.

توافق نامه دوحه نیز تلاشی برای برخی از اختلافات باقی مانده درباره تشکیل دولت بوده است و این دولت قرار است بندهای توافق نامه مصر را اجرا کند و اوضاع را در فلسطین به وضع عادی بازگرداند. ما به گفتگوها و توافقات جدیدی نیاز نداریم و باید تلاش کنیم وضع عادی در فلسطین ایجاد شود. اختلافات میان گروه های فلسطینی نه تنها به نوار غزه و کرانه باختری رود اردن بلکه به فلسطینیان در اردوگاه های کشورهای خارجی و کشورهای مختلف آسیب و به اعتبار مسئله فلسطین لطمه زده است. سازمان آزادیبخش فلسطین در ماه گذشته تصمیم گرفت هیئتی پنج نفره‌ای را به نوار غزه اعزام کند تا دیداری با اسماعیل هنیه و اعضای ارشد جنبش حماس داشته باشد و همه این اراده را دارند تا به اختلافات پایان داده شود. به دلیل تحولاتی که رخ داد اجرای بندهای توافق آشتی به تاخیر افتاد.

در همه نشست های وزرای خارجه و سران اتحادیه عرب از تقویت روند آشتی میان گروه های فلسطینی حمایت شده است. 

وی افزود: امروز باید با پایان دادن اختلافات لبخند را بر لبنان فلسطینیان بنشانیم. شاید امروز نوار غزه با محاصره شدیدی روبرو باشد ولی وضع کرانه باختری نیز بهتر نیست و نظامیان اشغالگر فلسطینی حقوق فلسطینیان را هر لحظه در این منطقه نقض می کنند. اسرائیلی ها می خواهند به اشغالگری خود در اراضی فلسطینی ادامه دهند همان طور که شهرک سازی های این رژیم ادامه دارد. درست است که نظامیان اسرائیلی از نوار غزه خارج شده اند ولی به صورت مستقیم به محاصره و اشغال این منطقه ادامه می دهند، اجازه نمی دهند بنادر غزه فعال باشد و از اشغال دوباره این منطقه سخن می گویند. اسرائیل در سازمان ملل از امضای سندی که به پایان دادن اشغالگری این رژیم در نوار غزه اشاره شده است، مخالفت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار