کارشناس مسائل سیاسی فرانس بیست و چهار ، توافق ژنو درباره بحران اوکراین را بیشتر به نفع روسیه ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، کارشناس مسائل سیاسیاین شبکه، توافق ژنو درباره بحران اوکراین را بیشتر به نفع روسیه ارزیابی کرد. 

 جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری بیست و پنجم ماه مه در اوکراین را مهمترین انتخابات در تاریخ اوکراین توصیف کرد. 

گوتیه ریبینسکی در  این باره گفت: اگر از نزدیک به سرمایه گذاری آمریکا در اوکراین نگاه کنیم آن هم نه فقط در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه سیاست برگزاری این انتخابات منافع بسیاری به همراه خواهد داشت.

 بدیهی است اگر این انتخابات به خوبی برگزار شود  به حاکمیت جدید اوکراین مشروعیت می‌بخشد اما همان طور که می‌دانید مشکل این است که این کشور دچار از هم گسیختگی شده است و در شرایطی که شرق و غرب اوکراین به دنبال کسب مشروعیت در انتخابات هستند مسئله دخالت هیچ کشور دیگری در میان نیست.

گوتیه ریبینسکی در ادامه در مورد توافقی که هفته گذشته در ژنو به امضا رسید گفت : این توافق بیشتر به نفع روسیه و ولادیمیر پوتین است. در این توافق مسئله خلع سلاح گروه های غیرقانونی مطرح شده است. منظور از این گروه‌های غیر قانونی گروه‌های مسلح در شرق اوکراین است. اما تا کنون خلع سلاحی صورت نگرفته است. اما در عین حال بر دولت اوکراین برای خلع سلاح جنبش میدان و راست گرایان افراطی  اعمال فشار می‌شود. 

به علاوه روسیه بر مسئله اصلاحات قانون اساسی که در توافق ژنو به آن اشاره شده بود تاکید می‌کند. اما اصلاحات قانون اساسی در ده یا پانزده روز عملی نیست.  اما ضمانتی برای اجرای بخش‌های مربوط به روسیه وجود ندارد. 

در ورای این توافق تلاش می‌شود اوکراین به اندازه کافی دچار از هم گسیختگی شود تا در نهایت ولادیمیر پوتین بتواند به بخش‌های گوناگون در شرق اوکراین که حامیان روسیه در آن حضور دارند دست درازی کند. همه این اقدامات در چارچوب  انتقال گسترده تمامی این مناطق به روسیه صورت می‌گیرد که البته طرح طولانی مدت خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار