نمایش"آشنایی غریب" در خصوص شهید برونسی بوده و فرزندش بعد از دیدن نمایش اظهار رضایت کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر  باشگاه خبرنگاران، موزه دفاع مقدس از جمله موزه‌هایی است که بخشی از یادگارهایی به جا مانده از 8 سال دفاع مقدس در آن‌جا به نمایش گذاشته شده و در واقع مسیری برای گردهمایی زیبایی‌های طبیعی نیست، بلکه مکانی برای ترویج فرهنگی مقاومت، دوام و بقاء است.

این موزه به غیر از نشان دادن حماسه ملت غیور پذیرای نمایش"آشنای غریب" است، نمایشی که ابتدا یاد مادر تمام شهدا حضرت فاطمه زهرا(س) تداعی می‌‌کند و بعد هم نیز بیانگر ایثار و شهادت شهید "برونسی"است.



این نمایش قرار بود در زمان شهادت حضرت فاطمه(س) در باغ موزه دفاع مقدس اجرا شود اما بنا به مشکلاتی این اجرا مصادف با تولد حضرت زهرا(س) شد.

تقریبا بعد از نمایش فوق‌العاده"سقراط" مدت‌ها بود که تئاتر ندیده بودم که در همین روزها  نمایش "آشنای غریب" به من پیشنهاد شد و زمانی که متوجه قصه نمایش شدم ذوق دیدن آن برایم دو چندان شد. به همین خاطر به باغ موزه دفاع مقدس از مترو حقانی تقریبا یک ربع تا موزه راه بود.



هنوز نمایش شروع نشده بود و منتظر آغاز نمایش بودم که حضور خانواده این شهید نظرم را جلب کرد و از حضور آن‌ها احساس خوشایندی به من دست داد. چرا که می‌توانستم عکس‌العمل آ‌نها را در هنگام دیدن نمایش ببینم.



نمایش شروع شد. درآن تاریکی صحنه صداها و نواهای دلنشینی به گوش می‌رسید و مرا به حال و هوای دورانی برد که نسل قبل از من، رشادت‌ها وایثارهای بسیاری می‌کردند. هنوز نواها می‌نواختند که زنانی با چادرهای سیاه بر روی صحنه آمدند و زنی با چادر سفید درمیان آن‌ها نشسته بود این صحنه نشانگر تولد فاطمه‌ی زهرا(س) بود که چهار زن بهشتی به دور مادر او می‌چرخیدند. تلفیق نواهای خاص و این صحنه‌ی زیبا لرزه به تنم می‌انداخت.



بعد از این قسمت نمایش وارد صحنه‌های رزمایشی بسیجیان 8 سال دفاع مقدس شدیم . درحال تماشای این صحنه بودم که موضوعی ذهنم را به خود مشغول کرد که اگر این جوانان نبودند ما چگونه امروز می‌توانستیم به راحتی زندگی کنیم. در همین حال هم نگاهی به فرزند شهیدی"برونسی" کردم که اگر او امروز بدون پدر بزرگ شده به دلیل آن است که شهید برونسی و امثال او می‌خواستند که کشورشان و مردمشان سربلند زندگی کنند.



در عنوان نمایش "آشنای غریب" نیز می‌توان فهمید که در چند اپیزود بخش‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س) و عملیات‌های جنگی شهید برونسی را نشان می‌دهد.

صحنه‌های توسل شهید برونسی به حضرت زهرا(س) یا وقتی که می‌گفت: یا فاطمه بریدم یه خواهش‌هایی که از مادرش فاطمه‌زهرا(س) می‌کرد، بسیار زیبا به صحنه کشیده شده بود البته انصافا اتابک نادری ایفاگر نقش شهید برونسی مانند همیشه خلاقانه نقشش را بازی می‌کرد.
تقریبا نمایش تمام شده بود که من به سرعت بیرون آمدم تا با فرزند شهید برونسی مصاحبه کنم.



عبدالحسین برونسی در پاسخ به سوال من مبنی بر اینکه نمایش"آشنای غریب" را چطور دیده عنوان کرد: نمایش بسیار جذاب بود در واقع آن جمله‌ی که مقام معظم رهبری فرمودند: که من نگران فرهنگ هستم"، باید در جایی چون تئاتر و با موضوع دفاع مقدس عملی شود.

وی ادامه داد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی با چنین نمایش‌هایی در آینده حل خواهد شد.




همچنین در ادامه به سراغ اتابک نادری بازیگر نقش شهید برونسی رفتم و او در خصوص علت پذیرش شخصیت شهید برونسی این چنین پاسخ داد: وقتی"علی شادکام" به من پیشنهاد این کار را داد به سرعت تحقیق و جست‌وجو را در خصوص زندگی‌نامه‌ی شهید آغاز کردم والبته برای آشنایی بیشتر به سراغ فیلم"به رنگ کبودی یاس" رفتم و صحبت‌هایی را نیز با مستند سازی شهید برونسی انجام دادم.

وی ادامه داد: ارادت به این شهید مثل شهدای دیگر است ایشان شخصیت‌های ویژه‌ای داشتند ولی صحنه‌های نمایش آن‌قدر محدود است که نمی‌توان همه‌ی شخصیت گرانبهای ایشان را نشان داد.

گزارشگر:عطیه آقابابایی

انتهای پیام/
برچسب ها: شهید ، نمایش ، جذاب ، فاطمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار