کنفرانس مطبوعاتی اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ساعت 10:15 با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتی اصغر رحیمی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی امروز ساعت 10/15 با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

رحیمی در ابتدای این نشست در خصوص ساختار مرکز نظارت بر تیم‌های ملی عنوان کرد: مرکز نظارت بر تیم‌های ملی همان ستاد تدارک بازی‌های آسیایی است که تغییر نام داده است.

این مرکز در ساختمان کمیته مستقر شده است چرا که ما از لحاظ کاری نیاز‌مندیم تا با هم تماس باشیم.

وی ادامه داد: این مرکز به لحاظ ساختاری تفاوت زیادی نکرده است و به طور طبیعی این ساختار نیازمند یک رئیس، خزانه‌دار و دبیر است که من به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شدم و شجاعی هم به عنوان خزانه‌ دار، منصوب شد که هماهنگی بیشتری بین این مرکز و کمیته باشد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی تصریح کرد: ظرف چند روز آینده باید دبیر خود را پیشنهاد دهم و کمیته تصمیم گیری کار را شروع کرده است.

*** بودجه موجود با عدالت بین فدراسیون‌ها توزیع می‌شود

رحیمی ادامه داد: ما بیش از 7 رویداد از جمله بازی‌های آسیایی تا ساحلی آسیایی و سالنی و المپیک نوجوانان و غیره را زیر نظر داریم، به همین منظور ما گاهی به صورت همزمان چند رویداد را پوشش می‌دهیم.

رحیمی در پاسخ به سوالی که در خصوص بودجه اختصاص داده به کمیته ملی المپیک پرسیده شده بود پاسخ داد: کمیته، بودجه‌ ای کلان دارد که به 2 بخش هزینه جاری و بخش قهرمانی تقسیم می‌شود و وظیفه ماست تا بودجه قهرمانی را با توجه به رویداد‌هایی که پیش رو داریم و اولویت بندی رشته‌ها بین فدراسیون‌ها تقسیم کنیم.

وی عنوان کرد: از بودجه سال 93 که هنوز چیزی دریافت نکرده‌ایم اما حدود 5/5 میلیارد از بودجه سال 92 دریافت شده است.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در خصوص مربیان خارجی تیم‌های ملی عنوان کرد: ما در خصوص مربیان خارجی فدارسیون‌های ورزشی خود را از نظر اداری جدا کرده‌ایم اما از کلیه فدراسیون‌ها حمایت می‌‌کنیم؛ در برخی از رشته‌ها نیازی به مربی خارجی نداریم و در بعضی رشته‌ها نیز خودمان توصیه می‌کنیم که مثلا به جای رفتن به چند اردوی برون‌مرزی، ‌مربی خارجی استخدام کنند. کمک ما در این خصوص کمک ریالی است و فدراسیون خودش باید در تهیه ارز پیشقدم شود.

** ترکیب اصلی بسکتبال به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود

رحیمی در خصوص همزمانی برخی لیگ‌ها در رشته‌های ورزشی با زمان آماده‌سازی تیم‌ها برای بازی‌های آسیایی عنوان کرد: ما لیگ ار در راستای آماده‌‌سازی بازی ‌های آسیایی می‌دانیم اما در جلساتی که داریم توصیه می‌کنیم یا لیگ را هر چه زودتر به پایان برسانند یا آن را به بعد از بازی‌ها موکول کنند.

وی در مورد اعزام تیم‌های اصلی ورزشی به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: به عنوان مثال در جلسه‌‌ای که با مسئولان فدراسیون بسکتبال داشتیم ،‌ نظر این فدارسیون اولویت در بازی‌های آسیایی بود و طبق گفته خودشان ترکیب اصلی بسکتبال به بازی‌های آسیایی اعزام خواهد شد باید همه بدانیم که در بازی‌های آسیایی موفقیت هر رشته، موفقیت کشور است.

وی تأکید کرد: کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی به ما گفته که تیم‌های برتر مثل والیبال کشورمان لازم نیست که در دور اول بازی‌های آسیایی شرکت کنند و می‌توانند از همان دور دوم به رقابت‌ها اضافه شوند.

**تا یک ماه قبل از افتتاحیه بازی‌ها،‌ کاروان نهایی اعلام می‌شود

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی بیان داشت: برای اعلام نهایی کاروان اعزامی حداکثر تا یک ماه قبل از افتتاح بازی‌ها و تا مرداد ماه فرصت داریم و پیش‌بینی‌ می‌کنیم که همان حدود 360 نفر را مثل دور قبل به این دوره از بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.

انتهای متن/
برچسب ها: ساعت ، ملی ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار