اجرای مصوبات درمانی وزارت بهداشت موجب کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران می‌شود

گاید لاین‌های پزشکی در کشور بعد از ترویج، اجرایی و عملیاتی می‌شوند و برای هر بیمار با توجه به تشخیص پزشک معالج روش درمانی از سطح کشور تقریبا همسان و هماهنگ با حدود اختیارات مشخصی به اصطلاح تصمیم گیری پزشک مسئول اصلی بیمار برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

شهاب الدین جنیدی جعفری عضو هیات مدیرهٔ انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت می‌بایست با اجرایی و عملیاتی کردن گاید لاین‌ها و روش‌های اجرایی- پزشکی بتوانند به این مطالب دست یابند و همانطور در سطوح مختلف، بیماری را با توجه به برنامه ریزی و پروتکل که در نظام سلامت به آن پیش بینی شده است، بتوان درمان برای بیمار را انجام داد و طبیعتا در این روش هزینه‌های پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در مجموعه این عوامل یک پروتکل و یک روش جامع وجود دارد که تبعیت از آن عهدهٔ پزشکان است مگر در مواقع خاص و عادی که پزشکان از این روش استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت: گاید لاین‌های پزشکی و روش‌های درمانی که تصویب شدهٔ وزارت بهداشت هستند، عملیاتی شوند و در جهت درمان بیماران، آئین نامه‌ها، فرم اجرا و بازبینی تدوین شود و در مرحلهٔ پایلوت در بعضی از مناطق انجام شود. همانطور با داده‌های آماری برداشته شده از این تحقیقات بتوانیم مراحل بعدی را به درستی انجام دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار