با توجه به افزایش 66 درصدی بودجه بیمه‌ها در سال 93 می‌توان امیدوار بود هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران در روند درمان تا حد زیادی کاهش یابد.

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش 66 درصدی بودجه بیمه‌ها در سال 93 کمک شایانی به کاهش هزینه‌های درمانی که بر دوش بیماران است خواهد کرد. 

وی گفت: امید آن می‌روند بسیاری از برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه بیمه و سازمان‌های بیمه‌گر به علت کمبود اعتبارات بر زمین مانده بود با این حمایت مالی احیا و اجرا شود که از آن جمله می‌توان به تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر و یکسان‌سازی خدمات بیمه‌ای، پرداخت معوقات بیمه‌ها به حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه همین معوقات بیمه‌ای به شدت به کاهش خدمات ارائه شده از سوی بیمه‌ها و افزایش سهم بیمار در هزینه‌های درمان منجر شده بود خاطر نشان کرد: با این حمایت مالی از بیمه‌ها درصورت مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی شده نه تنها می‌توان به تجمیع بیمه‌ها جامه عمل پوشاند بلکه می‌توان به بیمارانی که بیش از 70 درصد هزینه‌های درمان را خود پرداخت می‌کردند کمک نمود. 

انتهای پیام /
برچسب ها: بیمه ، مجلس ، اعتبارات ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.