سریال "خط" قصه آدم شدن و آدم ماندن "سیاوش" است.

"عباس رنجبر" نویسنده و کارگردان، سریال "خط" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص شکل گیری ایده اولیه فیلم نامه این مجموعه گفت:‌ بحث اخلاق شهروندی در جامعه ایرانی کم رنگ شده و با توجه به اینکه پیام اسلام هدف خود را از رسالتش، کامل کردن اخلاق عنوان کردند اما جامعه ما دچار هجمه و شبیخون فرهنگی شده، بنابراین باید به خود، خانواده، جامعه و سپس دنیا اثبات کنیم که اسلام، دین مهربانی و با اخلاق است.

وی ادامه داد: مسئله سلام کردن و صله رحم در جامعه ایرانی کم رنگ شده، بنابر این به عنوان یک هنرمند علاقمند به ساخت این اثر بودم.

"رنجبر" در خصوص پیام این سریال اظهار داشت: سریال "خط" پیام‌آور این است که اگر فردی اشتباه و خطا کند یک معلم و فرزانه باید دست او را بگیرد و راه درست را به او نشان دهد.

وی تصریح کرد: "سیاوش" در مسیر سیر و سکوت می‌افتد و با عبور از آن، فطرت پاک در آن نهادینه می‌شود که "سوگند" با یک نگاه آن حرکت را از راه غیرکلامی انجام می‌دهد و حاج رئوف با رفتار درست، "سیاوش" را از آن مسیر عبور می‌دهد در واقع "خط" قصه آدم شدن و آدم ماندن "سیاوش" است.

وی افزود: حاج رئوف برای شخصیت "سیاوش" نماینده چراغ هدایت و فانوس دریایی است.

وی در خصوص انتخاب بازیگران عنوان کرد: چون خودم از سرزمین مقدس تئاتر بودم بنابر این بازیگران این مجموعه را از میان هنرمندانی با پیشینه تئاتر انتخاب کردم.

"رنجبر" در خصوص طنز درون قصه بیان کرد: با وارد کردن طنز فاخر در قصه، تلاش کردم مخاطب را پای تلویزیون نگه دارم زیرا مردم نیاز به نشاط اجتماعی دارند بنابر این خواستم لحظات شادی را برایشان خلق کنم.

وی در خصوص مراحل تولید این سریال گفت: تولید این سریال حدود 90 جلسه به طول انجامید و دارای 150 لوکیشن بود که با وجود سختی زیاد "خط"، برایم یکی از شیرین‌ترین و بهترین کارهایم بود زیرا همدلی و فضای شیرین در پشت صحنه وجود داشت.

"رنجبر" در خصوص استقبال مخاطبان اظهار داشت: مردم با بازیگران این سریال ارتباط صمیمی برقرار کردند که این نشان از بازخورد خوب این سریال در میان مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و عوامل پخش برای تولید و پخش این سریال زحمات زیادی را کشیدند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار