استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد

کاهش 50 درصدی عوارض بیماری‌ها با فرهنگ سازی

با ایجاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه سلامت جسمی افراد می‌توان به کاهش 50 درصدی پیشگیری و عوارض بیماری‌ها کمک کرد.

محمد پژوهی فوق تخصص داخلی، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های ارتقای عادلانه سلامت در کشور با توجه به شعار (یک عمر سلامتی با خود مراقبتی) به عنوان شعار هفته سلامت است که دومین روز از این هفته مورخ 93/2/2 به نام (عموم مردم نیازمند خود مراقبتی) انتخاب شده است، باید گفت: بالا بودن آگاهی مردم نسبت به بیماری‌های شایع و عوارض آن می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: اطلاع رسانی نسبت به عوارض بیماری‌هایی همچون دیابت، غدد، کم کاری تیروئید، پرکاری تیروئید، فشار خون باعث می‌شود که هم در کاهش این نوع عارضه و درمان آن نقش کمک کننده‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: افرادی که مبتلا به دیابت هستند، باید این آگاهی را داشته باشند که مراقب وزن خود باشند، همچنین به طور منظم با پزشک برای کنترل قند و فشار خونشان در تماس باشند.

پژوهی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در این زمینه می‌تواند به 50 درصد پیشگیری این نوع بیماری‌ها کمک کند، افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه سلامت جسمی افراد می‌تواند به 50 درصد پیشگیری و عوارض این نوع عارضه‌ها کمک کرد و بار بیماری، بار مال، جسمی و روحی را در خانواده و اجتماع کاهش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.