هدف آمریکا از حملات هوایی به یمن از بین بردن تشکیلات القاعده نیست بلکه تاکید بر حضور خود در منطقه و اطمینان بخشیدن به عربستان همپیمان خود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، هدف آمریکا از حملات هوایی به یمن از بین بردن تشکیلات القاعده نیست بلکه تاکید بر حضور خود در منطقه و اطمینان بخشیدن به  عربستان  همپیمان خود است .

گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم با تهیه گزارشی درباره حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به یمن که با صدای فرزدق اسدی پخش شد، گفت:همچنان حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق یمن ادامه دارد.

واشنگتن ادعا می‌کند در این جنگ غیر نظامیان کشته می‌شوند، اما قربانیان آن افراد غیر نظامی بیگناه هستند. بر اثر آخرین حمله هوایی  دو فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به استان "ابین" سی نفر کشته و شماری زیادی از مردم زخمی شدند. 

(آمریکا )ادعا می‌کند هدف این حمله  پایگاه آموزشی دهها نفر از اعضای گروه القاعده است. 
در مقابل ، شاهدان می‌گویند این حمله شدید و قوی است و پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین دیگر به یک دستگاه خودرو دراستان البیضا صورت گرفت که بر اثر آن هجده نفر از جمله غیر نظامیان کشته شدند.

گزارشگر این شبکه در پایان با اشاره به مخالفت مردم یمن با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا تصریح کرد: ناظران سیاسی معتقدند هدف آمریکا از این حملات از بین بردن تشکیلات القاعده نیست بلکه تاکید بر حضور خود در منطقه و اطمینان بخشیدن به عربستان  همپیمان خود است که واشنگتن همچنان از (طرح) توافق ریاض در مورد واگذاری قدرت در یمن پس از انقلاب حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار