تدابیر امنیتی برای برگزاری مسابقه دو ماراتن در بوستون آمریکا با گذشت یک سال از بمبگذاری در این شهر، تشدید شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی،  تدابیر امنیتی برای برگزاری مسابقه دو ماراتن در بوستون آمریکا با گذشت یک سال از بمبگذاری در این شهر، تشدید شده است. 

دوندگان از سراسر دنیا برای شرکت در مسابقه دو ماراتن شهر بوستون آمریکا که روز دوشنبه برگزار می شود، گرد هم آمده اند. با گذشت یک سال از بمبگذاری در این شهر، نحوه برگزاری مسابقه دو ماراتن امسال با تغییراتی مواجه خواهد شد. 

"آلن فیشر"، خبرنگار این شبکه گزارش داد آثار بر جای مانده از حادثه بمبگذاری پارسال در شهر بوستون آمریکا هنوز هم در سطح  شهر دیده می شود. تصاویر آن حمله تروریستی نیز در خاطره جمعی مردم ثبت شده است. زمانی که مسابقه دو ماراتن در سال گذشته به پایان خود نزدیک می شد، صدای دو انفجار از بین جمعیت به گوش رسید. سه نفر در محل حادثه کشته شدند و صدها تن دیگر نیز زخمی یا دچار معلولیت شدند. اکنون، بوستون دوباره برای برگزاری مسابقه دو ماراتن آماده می شود تا بهبود اوضاع و همچنین وحدت مردم را جشن بگیرد و سایه حوادث دردناک پارسال را به فراموشی بسپارد. 

روز دوشنبه، چهار هزار افسر پلیس در طول مسیر مسابقه مستقر خواهند شد که شمار آنها در قیاس با پارسال دو برابر شده است. 500 نفر از افسران پلیس نیز به طور سری و مخفیانه فعالیت می کنند. هزاران نیروی داوطلب نیز برای هدایت تماشاچیان، برقراری امنیت و کمک های اولیه وجود دارند. اینگونه تدابیر برای مسابقه سنتی دو ماراتن در شهر بوستون، سابقه نداشته است. امسال همچنین شمار دوربین های امنیتی نصب شده در طول مسیر مسابقه افزایش یافته است و مردم بیشتر مراقب حوادث مشکوک هستند. 

"کِرت شوارتز"، مدیر خدمات اورژانس در بوستون می گوید: « استانداردها تغییر کرده است. برای تأمین امنیت در رخدادهای بزرگ، شاهد افزایش حضور افسران پلیس، نصب دوربین های امنیتی بیشتر، مراکز فرماندهی و کنترل بیشتر و ارتقای توانایی های ارتباطی هستیم. انتظار من این است که این تدابیر دستکم تا مدتی ادامه داشته باشد». 

در حادثه بمبگذاری پارسال بوستون، جستجو به دنبال عاملان این حمله تروریستی چند روز طول کشید. دو برادر در این بمبگذاری نقش داشتند که یکی از آن‌ها بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد و دیگری نیز به زودی محاکمه خواهد شد. کارشناسان امنیتی که حوادث آن روزها را ارزیابی می کنند می گویند دیگر شهرها باید از بوستون عبرت بگیرند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار