یک متخصص تغذیه ضمن بیان فست فودها به عنوان یکی از ریسک فاکتورهای تهدید کننده سلامت جوامع گفت: تغذیه سالم تغذیه ای است که در کنار تامین تمامی نیازهای غذایی بدن عوارضی نیر برای سلامتی انسان در پی نداشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر یحیی پاسدار گفت :مشکلات تغذیه ایی به دو صورت کمبود مواد غذایی و اضافه مصرف مواد غذایی وجود دارد که در حال حاضر و در قرن 21 مشکل بیشتر کشورها در بحث تغذیه ناشی از اضافه مصرف مواد غذایی است.

به گفته این متخصص تغذیه مصرف بیش از حد موادغذایی موجب افزایش موارد چاقی، دیابت، کبد چرب و فشار خون در جوامع امروزی شده است.

پاسدار تغذیه را از سنین جنینی و حتی قبل از آن به لحاظ نوع تغذیه مادر در سلامت افراد موثر دانست و اظهار کرد: بر همین اساس مادران در دوران بارداری و حتی قبل از آن باید به تغذیه خود اهمیت داده و بدانند نوع تغذیه آنها در سلامت فرزندشان نقش اساسی دارد.

وی تاکید کرد: سوء تغذیه و بدغذایی در سنین پایین‌تر زمینه ساز بسیاری بیماریها در سنین بالاتر خواهد شد.

پاسدار تصریح کرد: در تغذیه سالم همه مواد غذایی باید به میزان مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرند و از مصرف مواد زیان آوری مانند چیپس و پفک پرهیز شود.

وی مشکل اصلی در مصرف فست فودها را وجود چربی بالا در آنها و نیز میزان کالری بالای آنها عنوان کرد و افزود: به عنوان نمونه یک پیتزا می تواند کالری مورد نیاز یک روز بدن را تامین کند، در حالیکه یک پیتزا به عنوان یک وعده غذایی مصرف می شود.

به گفته این متخصص تغذیه مصرف بیش از حد فست فودها زمینه ساز چاقی و اضافه وزن و نیز بیمارهایی مانند دیابت و فشار خون است و به همین علت برای حفظ سلامتی بدن باید مصرف اینگونه مواد در برنامه غذایی افراد تا حد زیادی محدود شود./س

برچسب ها: اهمیت ، تغذیه ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.