معاون وزير بازرگاني چين گفت: وزارت بازرگاني تدابيري انديشيده است که به موجب آن زمينه براي افزايش تجارت خارجي کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شينهوا، "جونگ شان" معاون وزير بازرگاني چين در مراسم گشايش صد و پانزدهمين نمايشگاه صادرات و واردات کوانگجو چين که هر سال دو بار برگزار مي شود گفت: وزارت بازرگاني تدابيري انديشيده است که به موجب آن زمينه براي افزايش تجارت خارجي کشور فراهم خواهد شد.

معاون وزير بازرگاني چين با اعلام اين خبر گفت: چين در سال گذشته از نظر تجارت کالا جايگاه نخست را در جهان به خود اختصاص داد اما با اين حال چالش ها و موانعي سرراه تجارت خارجي کشور وجود دارد که بايد برداشته شود.

وي دراين باره تصريح کرد: رشد اقتصاد جهان سال گذشته به علت افزايش تقاضا در کشورهاي توسعه يافته افزايش يافت اما چين در بازار تجارت بين المللي در سايه اصلاحاتي عميقي که در ساختار اقتصاد خود آغاز کرده است در طول اين مدت رقابتي عمل کرد.

بر اساس اين گزارش وزارت بازرگاني چين در نظر دارد براي بازنگري سياست هاي بازرگاني ، مالياتي و مالي خود به منظور فراهم کردن بستر مناسب تري براي تجارت خارجي ، با ديگر وزارت خانه هاي مرتبط همکاري کند.

نمايشگاه بهاري صادرات و واردات گوانگجو که همواره از آن به عنوان شاخصي براي سنجش اوضاع اقتصادي و تجاري چين نام برده مي شود امسال با حضور 24 هزار شرکت از سراسر جهان در مساحتي به اندازه يک ميليون و 170 هزار متر مربع برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار