زندگی‌ انسان‌ها علاوه بر مشکلاتی مانند سلامت، بهداشت و تغذیه به آب و هوا نیز بستگی دارد که تغییرات خاصی در این شرایط می‌تواند حیات انسان بر سطح سیاره زمین را با مشکل مواجه سازد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران گرم شدن کره‌ی زمین را اصلی‌ترین خطر برای بقای انسان‌ها در این سیاره معرفی کرد‌ه‌اند.

گفتنی است، براساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته گرم شدن کره‌ی زمین تنها سبب آسیب رسیدن به زندگی ماهی‌ها، پرندگان، گیاهان و سایر حیوانات نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، گرم شدن کره‌ی زمین می‌تواند سبب مشکلاتی مانند گرسنگی، بیماری، خشکسالی و سیل در خصوص انسان‌ها شود.

کارشناسان تغییرات آب و هوای زیادی از جمله افزایش موج گرما را در قاره‌های شمال آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا مشاهده کرده‌اند.

کارشناسان دلایل ناگهانی گرم شدن کره‌ی زمین را سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز، تولید بیش از حد گازهای گلخانه که سبب تولید مقادیر زیاد گاز دی‌اکسید کربن است معرفی کرده‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند در سال 2050 به دلیل افزایش درجه حرارت و تغییر الگوی بارش باران مناطق وسیعی از کره‌ی زمین با مشکل کم ‌آبی و خشکسالی مواجه خواهند شد.

کارشناسان در صدد پیدا کردن راههای تازه برای مبارزه با مشکل کم‌آبی و افزایش دما در کره‌ی زمین هستند و جوایز متعددی برای طرح‌های نوآورانه در نظر گرفته‌اند.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار