ظرفيت برداشت از مخازن ذخيره سازي امسال با تاکيد وزير نفت مبني بر توسعه مخازن ذخيره سازي گاز، افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران با اشاره به تاکيد وزير نفت براي توسعه مخازن زير زميني و روزميني ذخيره سازي گفت: آنچه مسلم است در زمستان سال گذشته اگرچه حجم برداشت گاز از مخازن ذخيره سازي نسبت به مصارف گاز کشور رقم بالايي نبود، اما اثربخشي ذخيره سازي را در سراجه قم با ورود 10 ميليون متر مکعب گاز در روز مشاهده کرديم.

عبدالحسين ثمري افزود: از زماني که ساختار ذخيره سازي در شرکت ملي گاز ايران تغييرات اساسي کرد و تبديل به شرکت ذخيره سازي شد، اهداف مشخصي در حوزه ذخيره سازي براي اين شرکت پيش بيني شده است.

وي گفت: فعاليت هاي بزرگي در شرکت ذخيره سازي انجام و مطالعات و دانش فني قابل قبولي کسب شده است.

معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران يادآور شد: براساس انتظار شرکت ملي گاز ايران در زمينه ذخيره سازي گاز، زمستان 92 از مخزن سراجه قم گاز برداشت شد و انتظار شرکت گاز به خوبي برآورده شد.

وي ادامه داد: از آنچه پيش بيني و در برنامه نيز تعريف شده بود توانستيم ميزان بيشتري گاز از مخزن سراجه قم دريافت کنيم.

وي عملکرد شرکت ذخيره سازي گاز طبيعي را در زمستان سال گذشته رضايت بخش دانست و افزود: سال گذشته مي توانستيم از مخزن شوريجه نيز بهره مند شويم اما اين امکان فراهم نشد؛ به طور حتم امسال از مخازن سراجه و شوريجه بهره مندي بيشتري خواهيم داشت.

معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران تاکيد کرد: با توجه به بهره برداري از مخزن شوريجه، اثربخشي بيشتري از شرکت ذخيره سازي انتظار داريم و اميدواريم 50 درصد بيشتر از ميزاني که در سال 92 وارد مدار شد، از مخازن ذخيره سازي گاز دريافت کنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار