عضو هيئت مديره انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت ايران گفت: با تقویت دیپلماسی انرژی، ايران تا سه سال آينده مي تواند 50 درصد از درآمد ارزي را از صادرات گاز ايجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رضا پديدار گفت: ايران از لحاظ ذخاير گاز جايگاه دوم را در دنيا دارد و البته گفته مي شود ايران داراي بزرگترين منابع گاز طبيعي در جهان است.

وي گفت: ايران بزرگترين منابع گاز و نفت را دارد که با تقويت ديپلماسي انرژي مي توانيم حضور بين المللي خود را افزايش دهيم و بايد توليد خود را بالا ببريم.

پديدار تاکيد كرد: دبير کلي اين مجمع مي تواند بازوي خيلي مهم در توسعه بازار صادراتي گاز ايران باشد و محمد حسين عادلي دبير مجمع هم با مسائل ديپلماسي اشناست و اختلاف نظر ما با منابع مشترکمان با قطر را مي تواند ساماندهي کند.

وي تصريح کرد: مجمع کشورهاي صادر کننده جهاني گاز مي تواند در تصميم گيري هاي جهاني نقش موثري داشته باشد.

وي اظهار داشت: مجمع صادر کنندگان گاز منافع مشترک دارد و در اين حال رقابتي هم ميان اعضا وجود دارد و به دنبال امنيت عرضه است.

پديدار گفت: بهترين بازار صادرات براي ما جنوب شرق آسيا است و اروپايي ها هنوز از سيستم سنتي زغال سنگ استفاده مي کنند و روسيه نيز نقش قابل توجهي در انتقال گاز طبيعي به اروپا دارد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار