روزنامه اسرائیلی هاآرتص از فرار سالانه 22 هزار اسرائیلی از خدمت اجباری در اسرائیل خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، این روزنامه امروز یکشنبه در خبری فاش کرد که حدود 22 هزار سرباز اسرائیلی سالیانه از خدمت اجباری در اسرائیل فرار می‌کنند.

این روزنامه سپس به آمار بالای زندانی شدن این سربازان در زندان‌های اسرائیل اشاره می‌کند و می‌نویسد : 13 هزار تن از این سربازان در زندان‌های ارتش اسرائیل زندانی می‌شوند و باقی آنها نیز داخل پایگاه‌های نظامی حبس می‌گردند بطوریکه طبق گزارشات پلیس نظامی اسرائیل ، سالانه 400 واقعه در تلاش برای فرار و نیز خشونت و شورش در داخل این زندانها گزارش شده است. 

این روزنامه سپس به واقعه‌ای که در سال 1997 در زندان شماره 6 اسرائیل رخ داد اشاره می‌کند  که سربازان اقدام به حبس فرمانده‌شان در اعتراض به شرایطی که آنها را نگه داری می‌کرد، کردند.

این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد: در سال 2013 شاهد دستگیری مجموعه‌‌ای از 13452 نفر سرباز در زندان‌های نظامی در اسرائیل بودیم که 76 درصد از آنها بخاطر تخلفشان در دوران خدمت بوده؛ و این درحالی است که 18 درصد از این افراد بخاطر بی انضباطی دستگیر شده بودند و میزان سربازانی که بخاطر جرایم جنایی زندانی بودند نیز به 6 درصد می‌رسد.

این روزنامه همچنین می‌نویسد : طبق گزارشها ، میزان سربازان دستگیرشده اسرائیلی که اتیوپیایی الاصل بوده‌اند، به 13 درصد می‌رسد، و این درحالی است که این افراد تنها 3درصد سربازانی را که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار