آخرین وزیر امور خارجه "مبارک" مدعی شد : هر کس می‌خواهد به فلسطین کمک کند باید قبل از آن با ما صحبت کند و از ما خواهش کند که اجازه این کار را بدهیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "احمد ابوالغیط" آخرین وزیر امور خارجه "حسنی مبارک" دچار خودبرتربینی مفرط شده  و درباره عملکرد کشور قطر درخصوص مصر ادعا کرد: کشوری با قدوقواره قطر نمی تواند با کشور بزرگی مثل مصر رقابت کند. اگرچه این کشور سعی در رقابت با مصر دارد اما باید در نظر داشت که مصر جمعیتی90 میلیونی دارد و فرهنگی غنی و افراد مشهوری دارد بنابراین اساسا نمی توان این دو کشور را با هم مقایسه کرد. به نظرم این قطر نیست که در برابر مصر قرار گرفته است. باید دید چه کسانی پشت قطر ایستاده اند. غربی ها کشور کوچکی مثل قطر را مورد استفاده قرار داده اند که ثروتی زیاد و جمعیتی اندک دارد. فراموش نکنیم که آمریکا در قطر پایگاه نظامی دارد. امیر قطر به اخوان المسلمین گرایش دارد.

وی درباره تلاش قطر در زمان جنگ 33 روزه در نوار غزه برای یافتن جایگاهی قدرتمند در جهان عرب و ربودن جایگاه عربستان سعودی و مصر در این عرصه با استفاده از برگزاری کنفرانس سران عرب گفت : ما تلاشهای آنها را به شکست کشاندیم . 

ابوالغیط گفت: هرکس می‌خواهد به فلسطینی ها کمک کند بیاید و کمک کند اما باید قبل از آن به مصر بیاید و بگوید خواهش می‌کنیم اجازه دهید ما وارد موضوع شویم یا آن که به اسرائیل برود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار