استاد ارتباطات دانشگاه تهران به سطح بالاي فكري و فرهنگي مخاطبان راديو اشاره كرد و گفت: راديو يك رسانه روشنفكرانه است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از كميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره راديو؛ دكتر رودراد استاد ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به جايگاه راديو در ميان رسانه هاي ديگر خاطر نشان كرد: راديو در ايران و ساير كشورهاي جهان جايگاه ويژه و برجسته اي دارد، شايد در گذشته راديو يك رسانه طلايي بود اما ویژگی ‌های خاص این رسانه موجب شده تا همچنان در دوره‌های مختلف مقبولیت و كارايي خود را حفظ کند و در برابر رسانه‌های جدید از گردونه رقابت حذف نشود.

به گفته اين استاد ارتباطات رادیو، حاضر‌ترین و در عین حال در دسترس‌ترین و رساترین رسانه در عصر كنوني است و مخاطبان راديو در هرزماني مي توانند در زنجيره ارتباطي قرار بگيرند.

وي با اشاره به سطح بالاي فرهنگي و فكري مخاطبان راديو نسبت به رسانه هاي ديگر گفت: راديو رسانه موفق تري نسبت به تلويزيون است راديو تنهايي مخاطبان را پر مي كند و ارتباط فكري عميق تري با مخاطب برقرار مي كند، شايد بهتر باشد بگوييم راديو رسانه اي روشنفكرانه است.

دكترراودراد يكي از آفت هاي برنامه سازي را عدم توجه به ساختار و محتواي برنامه ها دانست و خاطر نشان كرد: امروزه مسئوليت بيشتري بر دوش برنامه سازان راديو ست و اين افراد بايد بر ساختار و محتواي برنامه ها دقت بيشتري داشته باشند و نبايد در توليد برنامه نقش گوينده پررنگ تر از برنامه ساز باشد. 

وي برگزاري جشنواره و اجلاس راديو را فرصتي براي تعامل و ارتباط دو سويه اساتيد و پژوهشگران حوزه ارتباطات به ويژه در حوزه رسانه دانست و تاكيد كرد: اين جشنواره و اجلاس فرصتي براي به اشتراك گذاشتن تجربيات و پژوهش هاي صورت گرفته در حوزه ارتباطات و رسانه است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار