سرمايه گذاران و شرکت‌هاي غربي و آمريکايي با وجود تحريم‌هاي کشورهاي غربي، نمي‌توانند از بازار پر سود روسيه صرف نظر کنند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران رويترز، درگزارشي درباره پيامدهايي که تنش بين روسيه و اوکراين ممکن است براي اقتصاد غرب داشته باشد اعلام کرد براي سرمايه گذاران غربي و آمريکا چيزي که اصلا مهم نيست بحران اوکراين است ،آنها تنها به اقتصاد روسيه چشم دوخته‌اند که بازار رو به رشد و پر سودي دارد.

براي مثال، شرکت‌هاي خودروسازي آمريکا با توجه به بازار نويد بخش خودرو روسيه نمي‌توانند با پيروي از تحريم‌هاي کشورشان عليه روسيه از اين بازار صرف نظر کنند.

بسياري از کارشناسان مسائل اقتصادي مي‌گويند روسيه آنقدر گسترده و آنقدر از نظر اقتصاد و بازار مهم و بزرگ است که هيچ شرکت توليدي نمي تواند از آن چشم پوشي کند.

"جان برناچ" استاد اقتصاد دانشگاه ميشگان در اين‌باره مي‌گويد اقتصاد روسيه حتي اکنون از نظر فروش محصولات شرکت‌هاي خارجي در آن از اقتصاد آلمان که بزرگترين اقتصاد اتحاديه اروپا به حساب مي آيد نيز مهم تر شده است.

چرا که اقتصاد آلماني ،اقتصاد صادرات محور است اما اقتصاد روسيه، اقتصادي است که در آن تقاضا براي خريد محصولات و کالاهاي شرکت هاي خارجي به ويژه تقاضا براي خريد خودروهاي صادراتي بسيار بالاست.

در نتيجه اگرچه بازار روسيه به علت بحران اخير ناپايدار به نظر مي‌رسد اما شرکت خودروسازي که اهداف جهاني در برنامه هاي خود دارد نمي تواند بازار روسيه را کنار گذارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار