واکنش مجلس به درخواست دولت نروژ از دانشجویان ایرانی؛

اقدام دولت نروژ غیر قانونی است/درخواست نمایندگان از وزارت خارجه برای پیگیری مسئله

انتشار خبر اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ و به دنبال آن خبر درخواست تغییر رشته این دانشجویان با واکنش مجلسی‌ها هم روبرو شد.

دکتر عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اصولا نگاه دولت‌های غربی به این مسئله نگاهی سلطه گرانه است و هر نوع پیشرفت کشورمان را مغایر با امنیت خود می‌دانند، اما واقعیت امر این نیست.

وی افزود: ما به دنبال دستیابی به مراحل مختلف پیشرفت علم هستیم و جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان متمادی نشان داده است که به دنبال مقاصد صلح آمیز پیشرفت علمی است.

بنا بر این گزارش این نخستین بار نیست که تحصیل دانشجویان ایرانی در کشور‌های غربی با محدودیت روبرو می‌شود تجربه‌ی دانشجویان هلندی نیز نشان می‌دهد غربی‌ها همواره از پیشرفت‌های روز افزون دانشجویان ایرانی واهمه داشته‌اند.

دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم ضمن شفاف سازی این مسئله که این موضوع اخراج نبوده بلکه درخواست دولت نروژ برای تغییر رشته دانشجویان بوده، اذعان داشت: مسئله تغییر رشته و گرایش است که این بحث تا قبل از این در هلند هم مطرح شد که دانشجویان با کمک سفارت جمهوری اسلامی ایران و با گرفتن وکیل توانستند رای موافق را از دادگاه بگیرند و امیدواریم با پیگیری‌هایی که وزارت علوم و سفارت ایران در نروژ صورت می‌دهد،  بتوانیم این بار نیز رای موافق را برای دانشجویان ایرانی در برابر این اقدام غیر قانونی بگیریم.

در ادامه دکتر مهدی دواتگری نیز  ضمن غیر قانونی دانستن این موضوع گفت: وزارت امور خارجه باید پیگیری‌های جدی را داشته باشد و یقینا مجلس شورای اسلامی و نمایندگان هم با حساسیتی که نسبت به حقوق ایرانیان دارند، این پیگیری را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار