زمین‌لرزه‌ای جدید به بزرگی شش و یک دهم ریشتر روز یکشنبه بار دیگر پاپوآ گینه نو را لرزاند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ،زمین‌لرزه‌ای جدید به بزرگی شش و یک دهم ریشتر روز یکشنبه بار دیگر پاپوآ گینه نو را لرزاند.

این زمین‌لرزه تنها چند ساعت پس از زمین‌لرزه‌ی هفت و نیم ریشتری که هشدار سونامی در پی داشت، روی داد.

صبح روز یکشنبه، در حالی که مقامات هنوز خسارت‌های ناشی از زلزله شدید دیشب را برآورد می کردند، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش و یک دهم ریشتر جزیره بوگنویل را لرزاند.

بنا بر اعلام مؤسسه ژئوفیزیک آمریکا یو اس جی اس، کانون این زمین لرزه در 96 کیلومتری شهر پانگونا و عمق 18 کیلومتری قرار داشت.

چند ساعت پیش‌تر، زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر در آب‌‌های پاپوآ گینه نو روی داد که هشدار سونامی را در پاپوآ گینه نو و جزایر سلیمان در پی داشت.

مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام اعلام کرد این هشدار همان دیشب لغو شد.

 مؤسسه ژئوفیزیک آمریکا اعلام کرد این زمین‌لرزه به بزرگی هفت و نیم ریشتر، ساعت 23 و 30 دقیقه در 75 کیلومتری جنوب غرب شهر پانگونا در جزیره بوگَنویل روی داد. کانون این زمین‌لرزه در عمق 30 کیلومتری بود.

شنبه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی شش و شش دهم ریشتر در منطقه به ثبت رسیده بود.

به گفته زلزله شناسان دیده‌بان ژئوفیزیک پورت مورسبی، این زمین‌لرزه‌ها آخرین سری از رشته زمین‌لرزه‌های بزرگ در منطقه پانگونا پس از دو زمین‌لرزه هفت و شش دهم و هفت و نیم ریشتری 11 آوریل است که دست‌کم دو کشته بر جا گذاشت.

زمین‌لرزه‌هایی با چنین بزرگی اغلب در پاپوآ گینه نو که در کمربند آتشفشانی اقیانوس آرام واقع است روی می دهد.

منطقه موسوم به کمربند آتشفشانی اقیانوس آرام محل تلاقی صفحات تکتونیک است که فعالیت شدید لرزه‌ای و آتشفشانی را موجب می شود.

شهر کوچک لاتا در جزایر سلیمان فوریه 2013 بر اثر سونامی ناشی از زمین‌لرزه‌ای هشت ریشتری که 10 کشته بر جا گذاشت و هزاران نفر را بی خانمان کرد، ویران شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار