سناتور آمریکایی که اولین فردی بود که پیشنهاد تصویب قانون جلوگیری از ورود نماینده ایران در سازمان ملل به آمریکا را داده بود، از اقدام شب گذشته اوباما ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه پولیتیکو ، سناتور "تد کروز" در تحلیلی نوشت: با کمک "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، مصوبه‌ای که با اتفاق آراء در کنگره به تصویب رسیده بود با امضای اوباما به قانون تبدیل شد. این قانون به رئیس جمهور آمریکا این اختیار را می دهد تا از اعطای روادید به افرادی نظیر "حمید ابوطالبی" که می‌خواهند درمقام نمایندگی کشورها در نیویورک حضور یابند، خودداری کند. البته ایران اقدامات تحریک کننده دیگری هم انجام می دهد ازقبیل استمرار بازداشت سه شهروند آمریکایی به نامهای سعید عابدینی، امیر حکمتی و رابرت لوینسون.  

سناتور کروز ادعا کرد : امضای قانون فوق گام اول در این مسیر که به صراحت به ایران فهمانده شود که اگر آنها خواهان روابط بهتر با آمریکا هستند، باید در کمترین حد از معرفی فردی همانند ابوطالبی برای حضور در سازمان ملل متحد خودداری کنند. ممکن است مقامات ایران خودداری آمریکا از اعطای روادیدبه ابوطالبی را به چالش بکشند اما قانون تصویب شده مذکور هرگونه ابهامی را برای چنین چالش کشیده شدنی از بین می برد و علل داده نشدن ویزا به وی را تبیین می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohsenmeto
۱۷:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
چه حالی بده وقتی نماینده ایران وارد امریکا بشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
فقط لطف کن ببند
عشق است حمید ابوطالبی
آخرین اخبار