دو سناتور جمهوریخواه با شرکت در یک گردهمایی شروع غیررسمی مبارزات انتخاباتی آمریکا را رقم زدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل  از سي‌ان‌ان، دو سناتور محافظه کار حزب جمهوریخواه در گردهمایی در نیوهمپشایر شرکت کردند که در نظر بسیاری ، شروع غیررسمی مبارزات انتخاباتی  سال 2016 را رقم زده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارش خود در این زمینه آورده است: تقویم اکنون آوریل سال 2014 را نشان می‌دهد، اما اقدامات برخی افراد به گونه‌ای است که گویی اکنون سال 2015 و موعد آغاز روند برگزاری انتخابات رئیس کاخ سفید است.

در واقع به نظر می‌رسد اقدامات زودهنگام در این زمینه از سوی جمهوری‌خواهان آغاز شده است، به طوری که پل رایان و ران پل، دو تن از سناتورهای جمهوری‌خواه تلاش برای برگزاری کمپین و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تبلیغات را آغاز کرده‌اند.

در عین حال فردا قرار است تد کروز، نامزد انتخابات سال 2008 نیز در یک کنفرانس در منچستر سخنرانی کند. اما نکته اینجاست که در همه این اقدامات جمهوری‌خواهان یک نکته مشترک است و آن این است که این کارها تلاشی برای انتخابات 2016 است. نکته مشترک مکان‌هایی که این افراد از آن‌ها بازدید یا در آن‌ها سخنرانی می‌کنند نیز یک چیز است، این مکان‌ها در رای‌گیری اولیه و درون‌حزبی انتخابات اهمیتی حیاتی دارند. جیم مریل، سناتور ایالت نیو‌همپشایر در این‌باره می‌گوید: این اقدامات به منزله این است که تلاش برای پیروزی در انتخابات نسبت به سال 2012 بسیار زودتر آغاز شده است.

رایان پل و تد کروز تاکنون هفت سفر به سه مکان مهم تاثیرگذار در انتخابات داشته‌اند و این در حالی است که ریک پری و ریک سانتروم نیز در مجموع 9 سفربه ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانان انجام داده‌اند. سانتروم در این‌باره می‌گوید: در شرایط کنونی دیگر آغاز برگزاری کمپین مبارزات انتخاباتی 12 ماه پیش از برگزاری انتخابات نهایی معنا ندارد و اکنون باید سه یا چهار سال این پروسه طول بکشد.

یکی از دلایل این امر شاید تجربه میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات سال 2012 باشد که وی با توجه به آغاز کمپین مبارزاتی خود در اواخر سال 2012، نتوانست در این انتخابات موفق عمل کند. از سوی دیگر محبوبیت باراک اوباما از 50 درصد در زمان برگزاری انتخابات سال 2012 به 40 درصد در شرایط کنونی رسیده است و این به آن معنا است که از این 10 درصد ظرفیت می‌توان به سود جمهوری‌خواهان استفاده کرد. 

آلیس استیوارت، استراتژیست و مجری برنامه رادیویی در آمریکا در این‌باره می‌گوید: بی‌اعتمادی به دولت فعلی در زمینه بیمه همگانی و بی‌اعتمادی به دموکرات‌ها باعث شده مردم هم‌اکنون نیاز به رهبران قدرتمند محافظه‌کار را احساس کنند تا اعتماد خود به دولت و اقتصاد را دوباره به دست آورند.

اما به نظر می‌رسد در شرایطی که اکنون جمهوری‌خواهان در زمینه انتخابات فعال شده‌اند، دموکرات‌ها در حاشیه قرار گرفته‌اند و تلاش چندانی در این زمینه انجام نمی‌دهند. شاید یکی از دلایل آن اقدامات و سیاست‌های اوباما باشد که باعث شده دموکرات‌ها در این زمینه در شرایط کنونی فعالیتی انجام ندهند.

البته هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و کاندید دموکرات‌ها در انتخابات 2008 تا حدی یخ دموکرات‌ها را در این زمینه شکسته و اعلام کرده است که تا پایان سال جاری تصمیم نهایی خود برای شرکت دوباره در انتخابات را خواهد گرفت و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کنونی، وی در صورت شرکت در انتخابات نامزد نهایی دموکرات‌ها خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار