ایجاد فرش گل در بوستان‌های سطح منطقه 10 تهران

همزمان با فصل بهار، با هدف تلطیف محیط و آراستگی منطقه، معابر و بوستان‌های سطح منطقه 10 با گل‌های فصلی آراسته شد‌.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  فرامرز عظیمی، شهردار منطقه با اعلام ایجاد فرش گل در بوستان‌های سطح منطقه 10 تهران گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ادامه اجرای عملیات زیباسازی و ایجاد فضای سبز به منظور بهبود محیط زیست و زیباسازی فضای شهری، فرش گل در خیابان قزوین جنب امامزاده معصوم (ع) و بوستان‌های هزار شهید، آیینه و رضوان  به وسعت  1000  متر مربع گسترده شد‌.

وی افزود: به لحاظ اهمیت وجود بقعه متبرکه امام زاده معصوم(ع) در خیابان قزوین و تردد شهروندان همچنین ایجاد زیبایی بصری، فرشی از گل به مساحت 500 مترمربع در شیب کنار غربی امامزاده معصوم(ع)  گسترده شد. 

شهردار منطقه افزود:  این فرش گل‌ها به صورتی طراحی شده که با تغییر فصل رنگ فرش نیز با کاشت انواع گیاهان عوض می‌شود و آبیاری آن از طریق سیستم مکانیزه بارانی انجام  می‌شود‌.

شهردار منطقه 10 با بیان اینکه عملیات گل کاری به وسعت 9500 متر مربع و نشاء 80 هزار بوته گل فصلی در میادین اصلی و خیابان امام خمینی(ره)، بزرگراه یادگار امام(ره) و بزرگراه شهید نواب صفوی  اجرا شده است، خاطر نشان کرد: در طراحی فرش گل از انواع گونه‌‌های گل و گیاه‌‌های متنوع مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی شامل، پامچال، شب بو  اطلسی، لاله، بنفشه، جعفری  و ... در رنگبندی متنوع استفاده شده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.