دستگیری يکی ديگر از سرکرده‌های اصلی گروهک تروريستی "عبد الله عزام" در لبنان

با دستگیری یک تروریست به نام بلال کاید به گروهک تروریستی گردانهای عبد الله عزام در لبنان که مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را نیز به عهده گرفته است ، یک ضربه سنگین دیگر وارد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، با دستگیری یک تروریست به نام بلال کاید به گروهک تروریستی گردانهای عبد الله عزام در لبنان که مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را نیز به عهده گرفته است ، یک ضربه سنگین دیگر وارد شد. 

 پیش از دستگیری کاید نیز وی بر اساس اتهامات وارده به وی با حکم اعدام روبرو بود.
 گزارشگر المنار در گزارشی گفت با دستگیری تروریست بلال کاید از فرماندهان گردانهای عبد الله عزام چه کسی باقی مانده است؟

به نظر می‌رسد این پرسش یک پرسش منطقی است. بسیاری از فرماندهان این گروه به دام افتاده اند. سرکرده این گروه یعنی ماجد الماجد دستگیر شد و مرد.  جمال دفتر دار مسئول شرعی آن نیز توقیف شده است.

عمر الاطرش که نقل و انتقال افراد انتحاری را به عهده داشت  دستگیر شده است. نعیم عباس نیز به عنوان تاجر مرگ دستگیر شده است. با دستگیری کاید یک ضربه جدید به این شبکه وارد شد.

کاید در سال 2007 میلادی  در حمله به یکی از گشتی‌های نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان ( یونیفیل) در نزدیکی منطقه قاسیمه شرکت کرده بود. اسم او در بی اعضای گروهی است که در ترور ولید عیدو از نمایندگان مجلس لبنان دست دارند.

کاید از اردوگاه رشیدیه در شهر صور به اردوگاه عین الحلوه منتقل شده بود. او پس از گروه فتح الاسلام به گردانهای عبد الله عزام پیوسته و به همراه نعیم عباس به کارهای  اجرایی مأمور شده بود. کاید به توفیق طاها بسیار نزدیک بود و با اسامه شهابی طراح  حمله نیروهای یونیفیل و دیگر اقدامات تروریستی روابط مستحکمی داشت.

گزارشهای اطلاعاتی حاکی است که کاید در سالهای اخیر از نگاهها دور شد و از یکسال پیش ارتش لبنان عکس کاید او را منتشر و اعلام کرده بود او از اردوگاه عین الحلوه خارج شده و دارای کارت شناسایی لبنانی است.

کاید به داخل سوریه منتقل شده بود و همزمان با گردانهای عبد الله عزام و جبهه النصره و گروه دولت اسلامی عراق و شام (شام) ارتباط داشت. او پس از آنکه گروههای تکفیری در قلمون ضربات زیادی متحمل شدند به  عرسال در لبنان منتقل شد و در کمین ارتش این کشور افتاد.
بازجویی از وی ادامه دارد و حکمهای غیابی صادره علیه وی نیز در حد اعدام است.

وی به همراه شماری از تروریستهای دستگیر شده از  جمله جمال دفتردار با حکم اعدام روبروست زیرا به جذب افراد و آموزش آنها برای ساخت مواد منفجره و انتقال آنان به خارج از لبنان و مشخصا به افغانستان، یمن ، عراق و سوریه برای جنگ و حمایت مالی از آنان برای اجرای مأموریتشان و همچنین به جعل کارتهای شناسایی و در اختیار دا شتن مواد منفجره و اسلحه و شلیک موشک به سوی فلسطین اشغالی متهم هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار