مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های قائمشهر و سیمرغ گفت : امسال 23 درصد از شالیزارهای شهرستان سیمرغ به صورت مکانیزه نشان می شود.

 

علی درویش نیا ˈ در حاشیه آیین آغاز نشاء مکانیزه برنج در روستای ˈ کارتیجکلا ˈ شهرستان سیمرغ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری سطح زیر کشت برنج در این شهرستان را 11 هزار و 251 هکتار اعلام کرد.

وی افزود : با برنامه ریزی های انجام شده امسال دو هزار و 600 هکتار از این سطح به صورت مکانیزه نشا می شود که این روش علاوه بر سرعت عمل ، سبب کاهش هزینه و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی نیز خواهد شد.

درویش نیا گفت : برای گسترش کشت مکانیزه تاکنون 31 دستگاه کمباین ، هشت دستگاه نشاء کار ، یک دستگاه دروگر و دو دستگاه پادلر با پرداخت تسهیلات به کشاورزان شهرستان سیمرغ خریداری شد.

وی افزود : توسعه کشت مکانیزه با هدف کاهش هزینه، افزایش عملکرد در واحد سطح و اقتصادی تر نمودن تولید در دستور کار جهاد کشاورزی مازندران قرار دارد.

برنج مهمترین محصول تولیدی استان مازندران به شمار می رود و این استان با سطح زیر کشت 221 هکتاری برنج و تولید سالانه حدود 950 هزار تن برنج سفید مقام نخست تولید این محصول را در کشور دارد.


برچسب ها: حدود ، نشا ، شالیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.