نکو گفت: ایران توان تولید بنزین با کیفیت و استانداردهای جهانی را دارد متاسفانه بنزین وارداتی توجیه اقتصادی ندارد بجای واردات باید تدابیری صحیح اندیشیده شود.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ایران توان تولید بنزین با کیفیت و استانداردهای جهانی را دارد  متاسفانه بنزین وارداتی توجیه اقتصادی ندارد بجای واردات باید تدابیری صحیح اندیشیده شود تا بتوانیم بنزین با کیفیت بالا در سطح کلان تولید کنیم تا دیگر نیازی به واردات این محصول استراتژیک در کشور نباشد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بنزین تولیدی داخل جوابگوی کشور نیست باید در این زمینه سرمایه گذاری اصولی صورت گیرد.
 
نکو تاکید کرد: زمانی که بنزین در کشور به تولید انبوه  می‌رسد که دولت و مجلس برنامه های ویژه‌ای را در جهت افزایش تولید به اجرا در آورند.
 
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای در خصوص قیمت بنزین اظهار داشت: تعیین قیمت بنزین بر عهده دولت است، از این رو قوه مجریه باید نرخی معین کند تا به واسطه درآمدهای حاصل از آن، بتواند توسعه و تولید کشور را شتاب بخشد.
 
نکو بهترین حالت عرضه و توزیع بنزین را تک نرخی دانست و یادآور شد: هرچند بهترین حالت برای عرضه و توزیع بنزین در کشور تک نرخی است، اما در برخی موارد، دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه چاره ای جز اعمال سیاست های دو نرخی و یا چند نرخی ندارد.
 
دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای، ادامه داد: اگر قرار است بنزین به صورت دو نرخی عرضه شود باید از میزان سهمیه آن کاسته و یا میان قیمت بنزین یارانه ای و آزاد فاصله ای منطقی و معقول ایجاد شود.
 
وی گفت: با واقعی شدن نرخ بنزین هم مصرف این فرآورده در کشور کاسته خواهد شد و هم درآمدهای دولت به سمت نوسازی اقتصادی و توسعه کشور سوق داده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
میشه لطف کنین که ما در چه چیزهایی با کشورهای پیشرفته هماهنگیم که هر کسی میاد صحبت میکنه میگه : درکشورهای پیشرفته قیمت بنزین 2000 تومان است .
کشوری که لیتری 2000 عرصه میکنه ماشینی مثل سمند، پراید و... عرضه نمیکنه با قیمت نجومی، هیوندا سوناتارو با قیمت پراید ایران عرضه میکنه.لطفا این مسایل رو هم شفاف سازی بکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
...مردم چه گناهی کردند که خودروی پر مصرف باید سوار بشوند بهتر است این همه فشار برمردم بیچاره به فکر تعطیل کردن این خودروی فرقونی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
توجيه اقتصادي ندارد ولي توجيه سلامتي كه دارد .جان مردم بالاتر از اين حرفهاست .تو اسلام هم حفظ جان از واجبات است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
افزایش قیمت بنزین چاره کارنیست؟؟؟بروید به سمت استفاده ازنیروهای متخصص وکاربلد.. ..نوسازی اقتصادی و توسعه کشور نیاز به افراد باسواد دارد!!!!!! .....
شما که همه چیز رابادلار وکشورهای دیگر مقایسه می کنید حقوق کارمندوکارگر راهم به دلار بدهید...
آخرین اخبار