یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

اصلاح در قانون "هدفمندی"، سبک جدیدی در اقتصاد جهان نیست

طرح کلی اجرای قانون هدفمندی از این قرار است که در هر مرحله از اجرا باز خوردی از جامعه گرفته شود و براساس آن بازخورد مرحله بعد اصلاح شود.


مهدی گلدانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها امری اجتناب ناپذیر است گفت: در ابتدا باید این مسأله روشن شود که آیا با نظام پرداخت یارانه‌ها به شکل فعلی قادر به دستیابی اهداف بلند مدت خود در حوزه اقتصاد هستیم یا خیر؟

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران اولین کشوری نیست که قانون هدفمندی را اجرا کرده باشد گفت: کشورهای متعددی این طرح را اجرا کرده‌اند.  

 این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه ابراز کرد: طرح کلی اجرای قانون هدفمندی از این قرار است که پس از هر مرحله اجرای این قانون بازخوردهای لازم از جامعه گرفته شود، نقاط ضعف آن برطرف شود و سپس به مرحله بعد منتقل شود.  

گلدانی تصریح کرد: چون این کار، کاری اجرائی است و در ابتدا برای این کار، باید زیرساختهای اصلی فراهم شود تا با تورم‌های سخت مواجه نشویم.  

وی در ادامه بیان کرد: به طور کلی هر سیستمی پس از یک زمان مشخص خود را اصلاح می‌کند اما باید درید این خود اصلاحی تا چه میزان وقت و هزینه نیاز دارد اجرای فاز اول هدفمندی نیز از این قانون مستثنی نیست. اما آنچه مهم است این است که این خود اصلاحی با چه هزینه درمانی صورت خواهد گرفت اما اجرای فاز دوم هدفمندی زمان و هزینه این خود اصلاحی را کاهش خواهد داد.  

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار