کانادا شش فروند هواپیمای جنگی اف 18 خود را با هدف مشارکت در طرح تقویت حضور نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا در مقابله با بحران در اوکراین، در شرق این قاره مستقر می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛  به گفته مطبوعات محلی در کانادا، این شش فروند هواپیما در لهستان مستقر می شوند ولی دفتر نخست وزیر این کشور خبر استقرار این هواپیماها را در لهستان فعلا تایید نکرد.
کانادا در حالی از تصمیم خود برای استقرار این هواپیماها در شرق اروپا خبر داد که آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روز چهارشنبه گفت این سازمان هواپیماهای بیشتری در آسمان و کشتی های بیشتری در دریاهای اروپا خواهد داشت و نیروهای زمینی خود را در این قاره تقویت خواهد کرد.
استیفن هارپر نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه ضمن اعلام خبر اعزام این شش فروند هواپیمای اف 18 به اروپا گفت : «از نظر کانادا، اشغالگری روسیه و اقدامات تحریک آمیز نظامی این کشور در اوکراین همچنان مذموم و محکوم است، ما بر ضرورت افزایش امنیت و ثبات در مرکز و شرق اروپا تاکید داریم، بزودی بیست تن از افسران ستاد مشترک نیروهای مسلح کانادا برای مشارکت در تلاش های ناتو به منظور تضمین امنیت مناطق شرقی اروپا به مقر این سازمان در بروکسل خواهند رفت.»
پیش از کانادا، فرانسه از تصمیم خود برای اعزام تعداد زیادی هواپیمای جنگی به ماموریت ناتو در نظارت بر کشورهای حوزه دریای بالتیک خبر داده بود. انگلیس، آلمان و دانمارک نیز برای ارائه خدماتی در همین راستا پیشنهادهای خود را مطرح کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار