عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام دولت مبنی بر عدم امکان ذخیره" سوخت" خودروهای عمومی به جا است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام دولت مبنی بر این که خودروهای عمومی تنها 10 درصد بنزین خود را برای یک ماه می‌توانند ذخیره کنند سنجیده و حساب شده است.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اقدام دولت مبنی بر اینکه خودروهای عمومی تنها 10 درصد بنزین خود را برای یک ماه می‌توانند ذخیره کنند سنجیده و به جا است.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: خودروهای عمومی که وظیفه حمل ونقل عمومی دارند میزان سوخت مشخص برای جابه‌جایی مسافر نیاز دارند.
 
نماینده مردم گیلان در مجلس تصریح کرد: اما این مقوله در حمل ونقل با خودرو شخصی متفاوت است، در خودروهای شخصی فرد با برنامه ریزی در استفاده از سهمیه بنزین خود صرفه‌جویی می‌کند که البته این صرفه‌جویی به نفع شخص و جامعه است اما حمل و نقل عمومی اگر از سهمیه خود استفاده نکند به ضرر جامعه است. 
 زیرا فردی که در مصرف سوخت حمل و نقل خصوصی صرفه‌جویی کرده است. این میزان صرفه‌جویی برایش در بخش حمل و نقل عمومی جبران شود.
 
لاهوتی با اشاره به امکان ذخیره 10 درصدی برای خودروهای عمومی گفت: این میزان برای حوادث غیرقابل پیش بینی مثل نقص فنی و ... در نظر گرفته شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: هدف اصلی هدفمندی صرفه‌جویی و مدیریت مصرف است اما اگر این صرفه‌جویی در حمل و نقل عمومی صورت بگیرد به معنی کوتاهی در اجرا شدن وظیفه حمل ونقل عمومی است و تبعات آن عدم حمل و نقل به موقع مردم است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار