شیراز/

تولیدروزانه 8000بشکه نفت در نخستین منطقه نفت خیز فارس

رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد فارس در بازدید از منطقه عملیاتی نفتی سروستان و سعادت آبادگفت: نحوه ارسال و تولید نفت در شش مرحله توسط 10 حلقه چاه شامل جداسازی گازهای همراه با نفت با تفکیک گرمای فشار بالا ، متوسط و پایین صورت می گیرد .

 
 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

سیدبدیع ا..موسوی گفت : نمک زدایی نفت توسط دو ردیف نمک گیر به روش الکترواستاتیک با برق متناوب ،بستر سازی نفت با برج دفع و روش گرم، ذخیره سازی نفت با دو مخزن با حجم ذخیره استاندارد و غیر استاندارد انجام می گیرد .

وی با بیان اینکه ارسال نفت به پایانه ورودی پالایشگاه شیراز با یک خط لوله 10 اینچ به طول 102 کیلومتر زیرزمینی و واحدهای جانبی کارخانه نیز شامل هوای فشرده مورد نیاز ، واحد تامین نیتروزن ، سوخت گاز، تصفیه پساب، سیستم آب آتش نشانی با مخازن ذخیره پمپ ها و رینگ و نیز کوره شعله مستقیم و آب اکسیژن زدا برای مصرف در واحدهای نمک زدایی از دیگر فعالیت این کارخانه فراورشی است افزود: کوره شعله مستقیم این کارخانه بطور صددرصد از سوی شرکت های داخلی ، طراحی ، ساخت و نصب شده که در گذشته توسط شرکتهای خارجی انجام می شد .

وی بیان کرد : برق تامینی منطقه توسط یک خط 66 کیلو ولت از پست 400 کیلو ولت فشار قوی به مسافت 55 کیلومتر بوسیله 157 دکل فلزی تامین می شود .

این مقام مسئول افزود: منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد نخستین میادین توسعه یافته استان فارس محسوب می شوند که در 85 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده و در هشتم اسفند ماه 91 با حضور رئیس جمهور وقت به بهره برداری رسید ./

انتهای پیام/س

برچسب ها: نفت ، بشکه ، سروستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.