پژوهشگران دوربینی منحصر به فرد ساخته‌اند که می‌تواند با گرفتن عکس از غذا‌ها سبب لاغر شدن و ایجاد تناسب اندام در افراد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دو محقق با ذوق یک دستگاه منحصر به فرد جهت تشخیص و شناسایی میزان کالری موجود در غذا‌ها تولید کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.



گفتنی است، این دستگاه می‌تواند یک عکس از انواع خوراکی‌ها در وعدهٔ غذایی فرد تهیه نماید و بر اساس آن میزان کالری موجود در هریک از خوراکی‌ها را تشخیص دهد.



بررسی‌ها نشان می‌دهند، از طریق این نرم افزار که به صورت گرافیکی کالری‌های موجود در غذا را نشان می‌دهد افراد بهتر می‌توانند با انجام برنامه ریزی برای خوردن غذا با حجم کالری کمتر بپردازند.



این دستگاه که در قطع یک کتاب کوچک است قابل استفاده در محل کار و یا خانه‌ در هنگام صرف مواد غذایی است و برای استفاده افراد باید میوه و یا خوارکی‌های خود را در مکان اندازه گیری آن قرار دهند تا دستگاه بتواند میزان کالری موجود در غذا را شناسایی نماید.


کار‌شناسان اعتقاد دارند استفاده از این دستگاه به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت و یا سایر بیماری‌هایی که نیازمند به رعایت یک رژیم غذایی دقیق است، می‌تواند بسیار سودمند باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: دوربین ، چاقی ، لاغری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار