تولید کنندگان داخلی پوشاک سال گذشته علاوه بر تأمین 50 درصدی نیاز بازار کشور بیش از 50 میلیون دلار نیز البسه و پوشاک صادر کردند.

مهدی یکتا دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه در سال 92 واردات پوشاک به کشور بسیار محدود شد به همین خاطر 50 درصد از نیاز بازار داخلی پوشاک توسط تولید کنندگان داخلی تأمین شد.
 
وی افزود: محدود کردن واردات منجر به افزایش تولید پوشاک ایرانی شد به گونه‌ای که نسبت واردات پوشاک در سال 92 نسبت به سال 91 نیز 83 درصد کاهش یافت.
 
یکتا با اشاره به قیمت و کیفیت مناسب پوشاک و البسه ایرانی اظهار داشت: تولید کنندگان داخلی البسه در کشور سال گذشته 65 میلیون دلار پوشاک ایرانی به کشورهای همجوار از جمله عراق، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان صادر کردند.
 
دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک ایران به انجام مذاکرات مختلف میان این انجمن با تولید کنندگان مطرح پوشاک در جهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ما در حال رایزنی و مذاکره با تولید کنندگان پوشاک ترکیه هستیم تا بتوانیم با جذب سرمایه گذاری خارجی امکان تولید پوشاک با برندهای مطرح ترکیه را در کشور فراهم کنیم.
 
وی همچنین به برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه پوشاک و البسه ایرانی که سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و افزود:‌ آذرماه  امسال نیز دومین نمایشگاه برندهای مطرح پوشاک ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
 
یکتا در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر میزان تولید پوشاک و البسه در داخل کشور چقدر است گفت: متأسفانه هیچ آماری از تولید پوشاک در کشور نداریم چرا که بخشی از البسه ایرانی در واحدهای تولید پوشاک زیر پله‌ای تولید می‌شود که معمولاً مخفی هستند.
 
وی افزود: امیدواریم امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت با انجام برنامه‌ریزی‌های منسجم اقدام به استخراج اطلاعات مربوط به تولید محصولات صنعتی از جمله پوشاک و البسه در کشور بپردازد که بر اساس این اطلاعات و آمار می‌توان برنامه ریز‌ی‌های بلند مدت برای توسعه تولید و صادرات را در کشور انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار