مدیرکل استاندارد استان مرکزی، تلاش در راستای افزایش پوشش استاندارد برای تولیدات داخلی را از اولویت‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد.

 سید سعید میرنظامی مدنی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت : در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی افزایش پوشش استاندارد برای تولیدات داخلی به عنوان یک اولویت در دستور کار اداره استاندارد قرار گرفته است.

وی افزود : این نهاد به عنوان سازمانی بین‌بخشی و سازمانی که با همه موضوعات در حوزه کیفیت درگیر است، نظارت خود را به صورت جدی در بحث کیفیت اعمال می‌کند.

وی بیان کرد: بدون شک ارتقای کیفیت محصولات داخلی منجر به کاهش میل مردم به مصرف کالاهای خارجی شده و از قاچاق کالا نیز کاسته خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی، نظارت جدی و مستمر بر حوزه فلزات گرانبها و کنترل بازار عرضه طلا، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت و مصالح ساختمانی را از مهم‌ترین اقدامات این اداره در سال گذشته عنوان کرد.

میرنظامی از ابطال 570 پروانه استاندارد در سال گذشته به دلیل تخلفات خبر داد و متذکر شد: در سال گذشته 161 مورد تذکر و 265 مورد اخطار توسط این اداره‌کل از واحدهای تولیدی به عمل آمده که در مجموع 75 مورد از واحدهای تولیدی استان مرتکب جرم شده‌اند.

به گفته وی؛ در مجموع 63 فقره پرونده ابطال شده است، همچنین بالغ بر 55 فقره پرونده واحدهای متخلف استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.