دبیر علمی همایش خانواده و سبک زندگی دینی گفت: 120مقاله به دبیرخانه سومین همایش استانی خانواده وسبک زندگی دینی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شهرکرد ارسال شده است.

عزت الله آقابابایی افزود: از میان مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش سه مورد سخنرانی و 19 پوستر برگزیده شد.
آقابابایی هدف از برگزاری همایش استانی خانواده وسبک زندگی دینی را رشد و ارتقای باورها و آگاهی های دینی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی در گفتمان سازی مفهوم سبک زندگی و موضوعات مرتبط با آن عنوان کرد.
وی محورهای این همایش را بررسی مسائل سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری،شرایط و ملاک های ازدواج آسان و پایدار، حقوق وتکالیف متقابل والدین و فرزندان، علل تاخیر درازدواج جوانان،علل شیوع طلاق و راهکارهای کاهش آن، آسیب شناسی خانواده سالم و پایدار و نقش و جایگاه زن در سبک زندگی دینی عنوان کرد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری نیز دراین همایش، سبک زندگی ناصحیح را عمده دلیل مرگ و میرها درعصر کنونی دانست و گفت: برخلاف گذشته که عمده مرگ ومیرها معلول بیماری های عفونی بود درعصر حاضر سبک زندگی شامل فعالیت های روزانه، نوع خوراک و پوشاک، معماری و الگوی رفتاری ناسالم به عوامل خطرساز برای زندگی تبدیل شده است .
مرتضی هاشم زاده تصریح کرد: هم اکنون در دنیا سبک زندگی بخصوص در حوزه سلامت و بهداشت به عنوان شاخص های زندگی سالم مورد توجه است .
همچنین در این مراسم مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان چهارمحال و بختیاری  گفت: هجمه های نرم دشمن سبک زندگی دینی جامعه را با تهدیدی جدی مواجه کرده است .
ابوالقاسم رستگار افزود: خانواده نخستین و تاثیرگذارترین نهاد تربیتی درجامعه است و فرهنگ سازی در آن به سازمان خاصی محدود نمی شود و تمامی دستگاه ها متولی این امرمهم است.
رستگار برگزاری همایش خانواده و سبک زندگی را اقدامی موثر در راستای زمینه سازی برای بهره گیری از تفکر دانشجویان وطلاب در حل مشکلات اجتماعی کشور دانست . /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.