مدیرعامل بنیاد قلب فارس گفت: ششمین کنگره‌ی بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با حضور صاحب‌نظرانی از سراسر جهان،‌ در شیراز برگزار می‌شود.

به گزار ش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «کاظم تابنده» ظهر امروز(سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: ششمین کنگره‌ی بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق از روز دوم اردیبهشت‌ماه در گرین‌لند(شهرصدرا) آغاز به‌کار می‌کند و به مدت چهار‌روز ادامه دارد.

وی گفت: این کنگره چهار روزه 95 سخنران دارد و طی آن 187 مقاله، 35 پوستر ارائه و 5 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد قلب فارس یکی از مهم‌ترین نکات این کنگره را نکوداشت 4 پیشکسوت عرصه‌ی پزشکی و سه پیشکسوت عرصه‌ی پرستاری دانست و گفت: برگزاری کنگره‌های بزرگ علمی و تخصصی در حوزه‌ی پزشکی، نقشی ارزشمند در زمینه‌سازی و فراهم کردن بسترهای توسعه‌ی توریست درمانی شیراز به عنوان یکی از قطب‌ها در ایران، ایفا می‌کند.

تابنده با بیان اینکه تداوم برگزاری چنین کنگره‌هایی با توجه به هزینه‌های سنگین آن، نیازمند همراهی همه‌ی دستگاه‌های متولی و مسئولان استان و کشور است، گفت: این کنگره‌ی بین‌المللی برای شرکت کنندگان 16 امتیاز بازآموزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره، صاحب‌نظران و متخصصانی از کشورهای آمریکا، پاکستان، افغانستان، کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس هم‌چنین شهرهای مختلف ایران اسلامی، حضور و سخنرانی دارند.

مدیرعامل بنیاد قلب فارس از برپایی نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی در حاشیه‌ی این کنگره خبر داد و گفت: در دورانی که یکی از پایه‌های «اقتصاد مقاومتی»،‌ توجه به توریست و یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت گردشگری را توریست سلامت تشکیل داده است، شیراز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های درمانی کشور، باید در برگزاری کنگره‌های مختلف علمی و تخصصی پیشتاز باشد.

رئیس بیمارستان کوثر با بیان اینکه سالانه کنگره‌های مختلف علمی و تخصصی در حوزه‌ی پزشکی در شیراز برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد با همراهی و حمایت همه‌ی مسئولان و دستگاه‌های متولی، شاهد توسعه‌ی روز افزون این‌ قبیل برنامه‌های شاخص علمی در فارس و شیراز باشیم.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، قلب ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.