حجت الله بهروز،‌ قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در افزایش مجدد قیمت‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود.

حجت‌الله بهروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ارائه پیشنهادات شهرداری تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی به تصویب این ارقام از سوی شورا و پاسخ فرمانداری مبنی بر تأیید این افزایش اشاره نمود و اظهار داشت: نرخ‌های جدید به محض ابلاغ شورا اجرایی خواهد شد که احتمالا این زمان ابتدای اردیبهشت ماه است.
 
وی با عنوان افزایش هر ساله‌ی کرایه‌های ناوگان حمل‌‌ونقل عمومی کمترین میزان در سال‌جاری را 15 درصد در مترو و بیشترین آن را 25 درصد در تاکسیرانی‌ عنوان کرد و افزود: در حوزه اتوبوسرانی نیز شاهد افزایش 20 درصدی کرایه‌ها در سال‌جار خواهیم بود.
 
قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان رویکرد شهرداری تهران در ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بهره‌گیری بیشتر از اتوبوس و مترو این افزایش قیمت‌ها را با توجه به نرخ تورم در کشور منطقی دانست و تصریح کرد: قطعا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در افزایش مجدد قیمت‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود چرا که پیشنهادات شهرداری تهران مبنی بر افزایش قیمت‌ها علی‌رغم اطلاع دقیق از افزایش نرخ‌های حامل‌های انرژی پس از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است.
 
 بهروز در ادامه با تأکید بر اینکه نرخ‌های اعلام شده بر اساس اطلاعات موجود و عدم آگاهی از آغاز دقیق فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت پذیرفته اظهار داشت: اجرای تمهیدات مناسب از سوی دولت مبنی بر قیمت‌گذاری مناسب حامل‌های انرژی و حمایت از بخش حمل‌ونقل عمومی به خصوص تاکسیرانی به عنوان خصوصی‌ترین بخش حمل‌ونقل در شهرداری سبب تأثیر کمتر بر قیمت‌‌ها و ممانعت از افزایش مجدد خواهد شد.
 
وی با اشاره به رویکرد و سیاست‌های مثبت دولت در تمامی زمینه‌ها افزود: قطعا دولت از برنامه‌های مناسبی در بخش حمل‌ونقل عمومی در جهت جلوگیری از تأثیرافزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در افزایش نرخ کرایه‌ها برخوردار بوده ضمن اینکه افزایش ناگهانی در بخش حامل‌های انرژی به خصوص بنزین و تأثیر آن در ناوگان حمل‌ونقل عمومی دور از انتظار است.
 
قائم مقام معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر اینکه افزایش مجدد نرخ کرابه‌ها در تعرفه‌های ارائه شده پیش‌بینی نشده است خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در رایزنی‌های صورت گرفته احتمال افزایش مجدد کم است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار