رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تخریب ۵ واحد غیرمجاز ذغال‌گیری خبر داد و گفت: در این واحدها جمعاً تعداد ۴۷ حلقه ذغال‌گیری فعالیت داشتند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حسین بیگلری گفت: این واحدها به استناد ماده 11و12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 688 قانون مجازات‌های اسلامی در اسلامشهر تخریب شد.

وی افزود: در این واحدها جمعاً تعداد 47 حلقه ذغال‌گیری فعالیت داشتند.

بیگلری با اشاره به تغییر کاربری غیرقانونی توسط مالکان زمین‌های کشاورزی افزود: این افراد از هیچ ارگان و نهادی مجوز نداشته‌اند و فعالیتشان سبب آلودگی هوا و خاک و از بین رفتن اراضی کشاورزی می‌شود.

رئیس اداره  حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه این حفره‌ها در نقاط نامشخص و مخفی ایجاد می‌شود بسیار خطرناک بوده به طوری‌که در سال گذشته یک تبعه افغانی در گودال افتاده و به شدت دچار سوختگی شده است.

بیگلری با اشاره به تشکیل ستاد پاکسازی محیط زیست در سطح شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با همکاری فرمانداری، شهرداری و دادگستری ستادی را تشکیل داده‌ایم که هر ماه بازدیدی از این مناطق داشته باشند تا در صورت فعالیت مجدد از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: البته با هرگونه واحد مشابه که به صورت غیرقانونی فعالیت داشته باشد و یا موجبات تخریب محیط زیست را فراهم آورد قطعا برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار