بهگزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابطعمومي فرودگاه رشت، در اين نشست نمايندگان ارگانهاي امنيتي، امدادي، دفتر استانداردهاي فرودگاهي، ادارهكل ايمني آتشنشاني و ادارهكل مديريت بحران استان حضور داشتند.
سيد بابك ميرحسيني مدير ايمني فرودگاه رشت گفت: اين نشست به منظور برگزاري مانور طرح اضطراري دو سالانه كه قرار است دهه سوم ارديبهشت ماه سال جاري برگزار شود، تشكيل شد.
وي اظهار داشت: مانور دور ميزي(شش ماهه)، سالانه و دوسالانه براي آمادگي و مشخصشدن نقاط ضعف و قوت كاركنان ارگانهاي امنيتي و امدادي مرتبط در مواقع اضطراري اعم از سوانح هوايي، حمل كالاهاي غيرمجاز و ... صورت ميپذيرد.
ميرحسيني خاطرنشان كرد: براساس سناريوي طراحي شده، مديريت بحران استانداري گيلان، دفتر استانداردهاي فرودگاهي، شركت هواپيمايي، مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي گيلان، هلالاحمر استان، سازمان آتشنشاني و خدمات ايمني شهرداري رشت، يگان پليس هواپيمايي، سپاه حفاظت هواپيمايي و سوختگيري هواپيمايي فرودگاه رشت، راهنمايي و رانندگي استان گيلان، پزشكي قانوني، با محوريت ادارهكل فرودگاه استان گيلان در اين مانور مشاركت دارند.
وي افرود: ايمني در كليه فعاليتهاي هوانوردي همواره در درجه اول اهميت قرار دارد و با توجه به اهميت موضوع ايمني، فرودگاهها همواره در جهت تامين ايمني و امنيت هواپيما، مسافرين و بار، هزينههاي فراواني را متحمل ميشوند.
ميرحسيني اذعان داشت: امروزه در فرودگاهها با بكارگيري سيستمهاي مدرن ناوبري و امنيتي سعي ميشود ايمني و امنيت در سطح بالايي تامين شود.
مدير ايمني فرودگاه رشت ادامه داد: با رعايت استانداردها براي كاهش حوادث احتمالي، تدابير و پيشبينيهاي لازم براي شرايط خاص انديشيده شده تا بتوان در حداقل زمان ممكن با يك مديريت واحد و هماهنگي كامل بهترين اقدامات را صورت داد.
ميرحسيني يكي از روشهاي چگونگي مديريت بحران و جلوگيري و كاهش خسارات احتمالي را تمرين مانورهاي دور ميزي، محدود يا كامل دانست و گفت: از اين طريق وظايف ارگانهاي مختلف تمرين و ارزيابي ميشود و نواقص و مشكلات موجود نيز برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/