همزمان با هفته بنیاد مسکن و دهه حساب 100 امام بیش از 495 واحد مقاوم‌سازی روستایی در شهرستان سرعین به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل دیروز در مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: این تعداد واحد مقاوم‌سازی شده در بخش ایردی‌موسی سرعین با سرمایه‌گذاری 62 میلیارد ریال در سه سال اخیر مقاوم‌سازی و بهسازی شده و به بهره‌برداری رسید.

احمد حاج‌علیزاده گفت: برای نوسازی و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی امسال نیز قرار است 12.5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود تا متقاضیان بتوانند در ادامه مقاوم‌سازی مسکن خود در روستاها اقدام کنند.

وی وجود 99 هزار و 750 واحد مسکونی روستایی را در روستاهای استان اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: 80 درصد این مساکن کم دوام و بی‌دوام بودند که از سال 85 با اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن بخش عظیمی از آنها که حدود 50 درصد است، بهسازی و مقاوم‌سازی شده و در حال حاضر سکونت در این واحدها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همچنین افزود: صد درصد متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 95 درصد موفق به انعقاد قرارداد شده و صاحبان 47 هزار واحد نیز پایان کار دریافت کردند.

حاج‌علیزاده میانگین جمعیت روستایی استان اردبیل را به نسبت کشور شش درصد بالاتر اعلام کرد و ادامه داد: ما قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام واحدهای مسکونی روستایی را بهسازی و مقاوم‌سازی کنیم که البته این کار بعید به نظر می‌رسد و انتظار این است تا با همت مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه ادامه این حرکت را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سرعین ، مقاوم ، سازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.