مدير بندر شهيد حقاني بندرعباس از راه‌اندازي مرحله آزمايشي سامانه صدور بليت الكترونيكي سفرهاي دريايي در بزرگترين بندر مسافري كشور در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، "سالم شهيدي" در اين رابطه چنين گفت: به منظور بهينه سازي رويه صدور بليط شناورهاي مسافري و كاهش دغدغه هموطنان در زمينه سفرهاي دريايي، از مدت ها قبل با همفكري صورت گرفته با تعاوني شناورداران بندرعباس تصميم بر اين شد تا بليت هاي الكترونيكي جايگزين بليط هاي كاغذي فعلي شود.

وي ادامه داد: اين طرح در راستاي اجرايي كردن ماده 29 قانون امور بندري و گمركي مبني بر تهيه ليست مسافرين شناورهاي ورودي و خروجي در بنادر مسافري اجرايي مي شود تا با جمع آوري اطلاعات دقيق، امكان بيمه شدن مسافران در مقابل حوادث دريايي به شكلي مناسب تر فراهم شود.

اجراي آزمايشي طرح بليت الكترونيكي تا يك ماه آينده

به گفته شهيدي، با راه اندازي اين سامانه كه قرار شده تا حدود يكماه آينده براي مسير دريايي بندرعباس- هرمز به صورت آزمايشي اجرايي شود، امكان تهيه بليت شناورهاي مسافري در هر شهر و نقطه از كشور امكان پذير مي شود.

مدير بزرگترين بندر مسافري كشور همچنين در رابطه با آخرين اقدامات صورت گرفته در خصوص عملياتي شدن اين طرح چنين توضيح داد: شركت تعاوني شناورداران بندرعباس از طريق بانك عامل و مشاركت اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان و اداره بندر شهيد باهنر طي يكسال گذشته پيگيري هاي زيادي در خصوص الكترونيكي شدن بليت شناورها داشته است كه اميدوارم طي آينده نزديك اين تلاش ها به ثمر برسد.

وي افزود: پس از اجراي موفقيت آميز مرحله آزمايشي اين طرح طي ماه هاي آينده، طرح صدور بليت الكترونيكي با برطرف شدن ايرادات احتمالي براي مسير دريايي بندرعباس- قشم نيز عملياتي خواهد شد.

تجليل از فرماندهان و كاركنان شناورهاي مسافري در بندرعباس

مدير بندر شهيد حقاني بندرعباس همچنين از برگزاري آيين تجليل از فرماندهان و كاركنان بيش از 40 فروند از شناورهاي مسافري شركت كننده در طرح نوروزي 93 طي روزهاي پاياني هفته جاري خبر داد.
به گفته شهيدي، 42 فروند شناور تندرو با ظرفيت 4 هزار و 374 صندلي و 5 لنج با ظرفيت يك هزار و 250 صندلي در مسير بندر شهيدحقاني به جزاير قشم و هرمز طي ايام تعطيلات نوروزي سال جاري، بيش از 350 هزار نفر سفر دريايي را با ايمني و آرامش كامل پشتيباني كردند.

كاهش زمان انتظار مسافران دريايي به كمتر از 10 دقيقه

وي ضمن يادآوري افزايش هشت درصدي ميزان سفرهاي دريايي نوروز امسال نسبت به سال گذشته از طريق بندر شهيدحقاني، از انجام هزاران سفر دريايي بدون هيچ گونه سانحه دريايي سخن به ميان آورد و خاطرنشان كرد: امسال با همكاري تعاوني تندروهاي بندر عباس و قشم، برنامه ريزي خوبي براي سفرهاي نوروزي انجام شده بود به طوري كه زمان انتظار سوار شدن مسافران به شناورها، به كمتر از 10 دقيقه رسيد و حتي در روزهاي اوج سفرهاي نوروزي نيز در اين بندر ازدحام جمعيت چنداني را شاهد نبوديم.

برخورداري بندر شهيد حقاني از بزرگترين ناوگان مسافري كشور

لازم به ذكر است، بندر شهيد حقاني به عنوان بزرگترين بندر مسافري كشور شناخته مي شود كه در حال حاضر با بهره برداري از 10 پست اسكله، قابليت پهلوگيري همزمان بيش از 20 شناور مسافري را داراست و علاوه بر اين، يك پست اسكله ديگر نيز امكان پهلوگيري دو شناور براي سوخت گيري را فراهم كرده است.

بندر شهيد حقاني در مركز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه هاي ساماندهي و توسعه آن در سال توسط اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان كليد خورد؛ به گونه اي كه با گذشت 5 سال، اين بندر در حال حاضر بزرگترين و پيشرفته ترين ناوگان مسافري دريايي كشور را در اختيار دارد و هر ساله پذيراي ميليون مسافر دريايي است كه با بهره گيري از امكانات آن به جزايري همچون قشم و هرمز سفر مي كنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار