یک میلیون تن کالا در بنادر مازندران تخلیه و بارگیری شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به رشد 89 درصدی ورود کالا به قدیمی ترین بندر استان گفت:میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه در سال قبل بالغ بر یک میلیون تن بوده است.

تاتینا افزود: بخشی از ترانزیت مواد سوختی به کشورهای همجوار و کشورهای CIS بوده است و در بخش تعداد کشتی های وارده به بنادر فریدونکنار و نوشهر نیز با رشد 100 درصدی مواجه بوده ایم.

وی توسعه سفرهای دریایی را از مهمترین برنامه های این اداره کل بیان کرد و گفت: 40 صنعت به بخش سفرهای دریایی وابسته است و امیدواریم شاهد توسعه گردشگری دریایی و رونق این بخش باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بیان داشت: وام بدون بهره برای تامین شناورهای مسافری و احداث زیرساختهای مورد نیاز صنعت دریانوردی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در فعالیتهای مرتبط با امور بندری از جمله سیاستها است.

تاتینا افزود: برای جذ سرمایه گذار در بخش سیلوی غلات و انبار نیز مذاکرات خوبی صورت گرفته است و ارائه تسهیلات مورد نیاز برای تامین منابع برای سرمایه گذاری در فعالیهای مرتبط از دیگر سیاستها است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، تجهیزات بندر نوشهر را برای تخلیه و بارگیری مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد تا با حضور پررنگ بخش خصوصی زمینه رشد و شکوفای اقتصادی استان فراهم شود.

مازندران سه بندر در نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد دارد./س

برچسب ها: مازندران ، کالا ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.