مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بيان اينكه ايران چندان از كشورهاي ديگر دنيا در زمينه درمان نارسايي‌هاي قلبي عقب نيست، اظهار داشت: مشكل ما توانمندي علمي نيست، بلكه با كمبود تجهيزات قلبي روبرو هستيم و از سوي ديگر بيماران به علت مشکلات اقتصادی، توان پرداخت هزينه‌هاي درمان خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دكتر محمد اسدپور پيرانفر، فوق تخصص قلب و عروق تصريح كرد: ما هرقدر هم که در تئوری قوی باشیم و شب و روز تلاش كنيم، اما نتوانيم در عمل آموخته‌ها و افکارمان را پیاده کنیم، امكان توسعه براي ما فراهم نمي‌شود. 
 
مدیرگروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اينكه تحریم‌ها در بروز کمبود تجهیزات بسیار اثرگذار بوده است گفت: متاسفانه طي چند سال اخیر صدمات بسياري به ما وارد شد زيرا همه تجهيزات و وسايل كمك قلبي به نحو مطلوبي تامين نمي‌شد. در حالي كه امکانات و تجهيزات، زمینه رشد علمي را فراهم می‌کنند. 
 
پيرانفر ادامه داد: در واقع پیشرفت نيازمند تجربه، اطلاعات و امکانات است. البته با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد وضعيت بهتر شده است و شاهد تلاش‌هاي پيگيرانه‌اش براي حل مشكل تجهيزات و داروها هستيم. 
 
وي با بيان اينكه وقتي مشكلاتي از اين دست به وجود مي‌آيد چندين دستگاه‌ و نهاد بايد براي حل آن با يكديگر همكاري كنند تا نتایج خوبی حاصل شود گفت: توانایی پزشكان ايراني بالاست و حیف است این فرصت‌ها بدون بسترسازي‌هاي لازم از دست بروند. 
 
رئيس چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران درباره وضعيت تامين داروهاي بيماران قلبي نيز گفت: چند سال پیش مشکلات زیاد شده بود، ولی اکنون رو به بهبود مي‌رود و گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده است. وزارت بهداشت اقدامات خوبی انجام داده و شب و روز در تلاش است. به همين خاطر به آينده بسیار خوش بین هستم. 
 
بر اساس اين گزارش چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید بهشتی واقع در دانشگاه شهید بهشتی برگزار مي‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.IHFsummit.ir و یا با شماره تلفن 8-44273987 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، دارو ، بیماران ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
به ایشان بفرمایید با ایجاد تقاضای القایی در بیماران این هزینه ها به خانواده تحمیل می شود .گویا آنژیوگرافی و عمل قبل باز شده راه درآمدزایی این متخصصین و مردم کافی است بگویند آه قلبم بعد از آن از هستی ساقط میشوند اگر انصاف و استاندارد به خدمات پزشکی برگردد اینقدر هزینه به مردم تحمیل نخواهد شد.
آخرین اخبار