"سازمان میراث فرهنگی" برای حفظ، احیاء و مرمت آثارتاریخی موجود در "عتبات عالیات" ظرفیت‌های خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ،تفاهم نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به نمایندگی حسن پلارک و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی مسعود سلطانی‌فر عصر امروز به امضاء طرفین رسید.

مسعود سلطانی‌فر در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان میراث‌فرهنگی آماده هرگونه همکاری با ستاد عتبات عالیات است گفت: کاری که از چندین سال قبل در ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع شده ریشه تاریخی دارد به هر حال میراث ایرانیان در عتبات عالیات مربوط به سده‌های گذشته است.

وی افزود: "سازمان میراث فرهنگی" برای حفظ، احیاء و مرمت این آثار ظرفیت‌های خوبی دارد به دلیل ارادتی که تمام ایرانیان، مسلمانان و شیعیان به ائمه اطهار و این اماکن متبرکه دارند با همه بضاعتی که در توان داریم برای احیاء، مرمت، بازسازی و ایجاد موزه‌های مختلف در عتبات عالیات تلاش خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: فعالیت‌هایی که تاکنون در عتبات عالیات صورت گرفته است به صورت پراکنده بوده، قصد داریم با این تفاهم‌نامه به صورت منسجم کارها را سامان دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه زوار عراقی اشتیاق بسیاری برای مراجعه به ایران و زیارت اماکن متبرکه کشور ما دارند، افزود: در بحث ورود زوار عراقی مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری و ساماندهی این موضوع هستیم.

وی تصریح کرد: قبل از پایان سال 92 در این رابطه جلسات متعددی برگزار شد تا ارائه خدمات در زمینه امنیتی و رفاهی به زوار عراقی شکل مناسبتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، میراث ، تاریخی ، عتبات ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار