هفته سلامت با شعار یک عمر سلامت با خودمراقبتی در خانه‌های سلامت و بوستان‌های منطقه 10 از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

فطمه حیدرجماعت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص هفته سلامت گفت: در سال‌های گذشته هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین برپا می‌شد که امسال به دلیل تقارن این هفته با برنامه‌های نوروز و ایام تعطیلات از یکم تا هفتم اردیبهشت در مناطق بیست و دو گانه شهر تهران برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین است اما با توجه به اینکه این موضوع در کشور ما چندان شایع نیست و اولویت جدی در حوزه سلامت نمی‌باشد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شعار یک عمر سلامت با خودمراقبتی را برای سال 93 برگزیده است.
 
حیدرجماعت با اشاره به اهمیت و جایگاه سلامت در جامعه ادامه داد: هفته سلامت فرصتی است که اهمیت و جایگاه سلامت در تحقق توسعه پایدار و توسعه فرهنگ سلامت‌محور (سلامت جسمی- روحی شهروندان) که کالبد شهر هستند به وضوح مشخص می‌کند تا بدین وسیله بتوانیم پاسخگوی نیازهای منطقه‌ای شهروندانمان باشیم. به همین منظور اداره سلامت منطقه در نظر دارد طبق دستورالعمل اداره سلامت برنامه‌های متنوع و قابل استفاده‌ای برای شهروندان برگزار نماید.
 
مدیر اداره سلامت منطقه 10 اظهار داشت: نواختن زنگ سلامت در مدارس منطقه با حضور شهردار و مدیران برجسته منطقه، ارائه سیب سلامت بین دانش‌آموزان، تورهای گردشگری با عناوین بهداشتی و سلامتی، برگزاری همایش، ‌جشنواره غذای سالم، برگزاری دهکده سلامت، فستیوال‌های شادی با حضور کودکان و نوجوانان منطقه و برگزاری مسابقات فرهنگی- ورزشی و تفریحی از جمله برنامه‌های هفته سلامت در منطقه 10 می‌باشد.
 
همچنین وی خاطرنشان کرد: که این برنامه‌ها به صورت رایگان در سطح منطقه برای عموم شهروندان برگزار می‌گردد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار