معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ، با اشاره به هزینه های بالای نگهداشت پایتخت، بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در اداره امور شهر و تامین بخشی از هزینه های آن تاکید کرد

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس"سید دادوش هاشمی" با بیان این مطلب اظهارداشت: امروز هزینه هایی که مدیریت شهری برای نگهداشت شهر می کند، بسیار قابل توجه بوده و از سوییمشکلاتی که پیش روی مدیریت شهر  در اداره امور شهر است، می طلبد تا مشارکت حداکثری شهروندان در اداره امور شهر تحقق یابد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان برای نگهداشت شهر و اموری همچون نظافت و رفت و روب، آراستگی شهر، خدمات ایمنی و ... هزینه می کند که اگر مشارکت مردم هم در تامین بخشی از هزینه های  شهر و هم در کاهش بروز مشکلات شهری وجود داشته باشد، این هزینه قابل کاستن است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تصریح کرد: از مجموع هزینه های اداره امور شهر، شهروندان کمتر از 10 درصد آن را در قالب عوارض پرداخت می کنند و مابقی توسط اعتبارات شهری تامین می شود.

به گفته سید دادوش هاشمی، اگر مشارکت مردم در تامین هزینه های شهر که درقالب عوارض و درآمدهای پایدار تعریف شده است، افزایش یابد، توسعه شهرروندی همگون تر پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به دنبال اجرای اهداف و برنامه هایی هستیم تا بتوان مشارکت بیشتری از سوی مردم در تامین هزینه های شهر و کاهش مشکلات پایتخت جلب شود تا تهران به عنوان ام القرای شهرهای جهان اسلام درنگین انگشتری ایران بدرخشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مدیریت ، مشارکت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار