سوار مینی‌بوس راهی سیمفروپول شدیم، در حالی که رانندۀ روس یک ترانۀ بندری ایرانی پخش کرده بود و از ایران عزیز قصه‌هایی داشت...

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خبرنگاران اعزامی بی بی سی به اوکراین در مشاهداتی که از شهر کریمه و مردمانش داشته اند،در حالی که به دلیل غربی بودن رسانه شان مورد نفرت اهالی این شهر بوده اند با تعجب به نظرات مثبت اهالی این منطقه نسبت به ایران و نظام جمهوری اسلامی معترف می شوند .

داریوش رجبیان از خبرنگاران اعزامی بی بی سی در بخشی از گزارشش می نویسد :"  تیم بی‌بی‌سی فارسی از سیمفروپول، مرکز جمهوری خودمختار کریمه، به سواستوپول رسید. مردم منتظر شهردار منتخب‌شان در برابر دفترش شعار می‌دادند: «سواستوپول، روسیه است!».

شهردار بیرون آمد. شهرام، فیلم‌بردار گروه، دوید و چهرۀ خستۀ شهردار را در قاب دوربینش گرفت. شهردار از همه تشکر کرد و اجازه خواست که برود و به کارهای بی‌شمارش برسد. او رفت و مردم را از دم دفتر شهردار به میدان «ناخیمف» بدرقه کردند تا شهردار به کارهای بی‌شمارش برسد.

 این خبرنگار پس از آنکه متوجه می شود مردم کریمه از بی بی سی نفرت دارند در کمال بی انصافی خود را  خبرنگار رسانه های مردم ایران جا می زند و در ادامه می گوید :" مردمی که دوربین ما چشم‌شان را گرفته بود، با بی‌بی‌سی مشکل کمتری داشتند، اما داشتند. صرفاً به دلیل این که یک رسانۀ غربی است. دقیقاً نمی‌دانستند مال کجاست، اما غربی بودنش ضامن نفرت‌شان بود. می‌گفت شما در آلمان فقط میدان استقلال را نشان می‌دهید و چه و چه. تا گفتیم از بخش فارسی بی‌بی‌سی هستیم و برای ایران برنامه تهیه می‌کنیم، چهره‌ها به یکباره باز شد و مزین با لبخند: «ایران؟ خب ایران که دوست ماست! شما حرف حق را به مردم می‌رسانید!» ذکر خیر احمدی‌نژاد از گوشه و کنار ازدحام فوران می‌کرد. این جمعیت ایران را دوست داشتند، به خاطر احمدی‌نژادش."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار