وزیر آموزش و پرورش گفت: بومی گزینی و بومی پذیری به عنوان شاخص‌های مهم جذب نیرو در مناطق محروم است و باید با شناسایی بوم، نیروهای متخصص هر منطقه در زیرمجموعه‌ها به کار گرفته شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغرفانی، وزیر آموزش وپرورش صبح امروز در گردهمایی معاونان پژوهش و برنامه‌ریزی و رؤسای گروه‌های طرح و برنامه آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، با اشاره به رویکرد تأمین و امنیت نیروی انسانی به صورت سیستمی، گفت: تصمیمات مقطعی، بدون در نظر گرفتن عواقب و پیش نیازهای لازم، محکوم به شکست است.

وی ضمن تعریف سیستم به صورت «‌مجموعه‌ای از اجزای متقابل هدفمند» اظهار کرد: باید بر زیر سیستم‌ها «ورودی‌ها»‌، « فرآیند» و « خروجی‌ها» نظارت داشته باشیم و در پایان «‌خروجی» را با اهداف سیستم مقایسه کنیم تا انحرافی در عملکرد ایجاد نشود.

فانی بحث نیروی انسانی در زیر سیستم‌ها را امری لازم وضروری توصیف و خاطرنشان کرد: در بحث ورودی‌ها‌ باید منابع لازم، مراکز تربیت معلم و برنامه‌های آن، جذب دانشجویان و فرآیند استخدام مورد نظارت قرار گیرد تا انحراف از اهداف اصلی آموزش وپرورش به حداقل برسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فشار نهادهای قانونی در استخدام معلمان گفت: وظیفه‌ دانشگاه فرهنگیان جذب و تربیت نیروی متخصص در آموزش است.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش، نظارت فرآیندی و نظارت بر خروجی‌ها را‌ از عوامل مؤثر بر تربیت نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: تجربه‌ پذیرش نیرو بدون در نظر گرفتن جنسیت، موقعیت جغرافیایی و انتقال نیروی انسانی با سنوات کم‌تر از 5 سال در‌ مناطق محروم از اصلی‌ترین دلایل افت تحصیلی در این مناطق است.

فانی، بومی گزینی و بومی‌پذیری را به عنوان شاخص‌های مهم جذب نیرو در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: باید با شناسایی بوم، نیروهای متخصص هر منطقه در زیرمجموعه‌ها به کار گرفته شود تا معلمان از بنیه علمی لازم برخوردار باشند.

وی وجود نیروی مازاد را از بی‌برنامگی‌های آموزش وپرورش‌ در سال‌های قبل خواند و ادامه داد: اصل عدم جابه‌جایی در پذیرش نیرو باید در مناطق لحاظ شود تا ضمن حفظ تجربیات ارزشمند، ثبات نسبی نیز در این مناطق برقرار گردد که تحقق این مهم در رویکرد جدید دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش وپرورش، اداره ‌ 100 پردیس و مرکز تربیت معلم را امری مهم و استراتژیک توصیف کرد و گفت: در دستیابی به سیاست یکسان و رشد متوازن نیروی انسانی با همکاری و همدلی تمامی بخش‌ها، نیازهای اساسی دانشگاه فرهنگیان‌ نیز باید مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسرين
۰۹:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
سلام امسال اموزش پرورش استخدامي براي رشته تربيت بدني داره؟خبر ازمون استخدامي درسته؟
-
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۳
آقای وزیر 2 ماه پیش می گفتید نیروی اضافه داریم الان میگید استخدام میکنیم
لااقل قبل از این کارها وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی رو مشخص کنید بعد استخدام کنید.
آخرین اخبار